مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان: آموزش‌های مهارتی به ۲۱۰۰ زن سرپرست خانوار گلستانی ارائه می‌شود

گرگان (پانا) - مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به زنان سرپرست خانوار گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ زن سرپرست خانوار در استان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند تا پس از توانمندی، بتوانند شغل داشته باشند.

کد مطلب: ۸۴۰۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان: آموزش‌های مهارتی به ۲۱۰۰ زن سرپرست خانوار گلستانی ارائه می‌شود

سیدعلیرضا حسینی‌طلب در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان گرگان ضمن گرامیداشت روز ملی مهارت و کارآفرینی اظهارداشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای در تمامی شهرستان‌ها مراکز آموزش دولتی داشته و 325 آموزشگاه آزاد نیز در 14 شهرستان فعال است که توانسته بیش از یکهزار شغل را تثبیت کند.

وی با بیان اینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مشکلات جدی در جامعه است، افزود: درصد بیکاری برای این قشر بالا است و در شرایط امروز کشور ما باید برای جوانان امیدآفرین باشیم و برای این کار، آموز‌ش‌های فنی و حرفه‌ای را توصیه می‌کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بیان داشت: آموزش‌های مهارتی راهی میانبر برای رسیدن جوانان به اشتغال است. در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌هایی داریم که حداقل بتوانند یک شغل را یاد بگیرند.

وی گفت: بیش از 75 درصد از آموزش‌های ما کار عملی است. در آموزش‌های مهارتی یک شغل را به طور کامل به کارآموز آموزش می‌دهیم تا فرد را به توانمندی مناسبی برسانیم که بتواند برای خود شغل ایجاد کند.

حسینی‌طلب افزود: کلیدی‌ترین موضوع این است که بایستی باور کنیم که آموزش‌های مهارتی باید جایگاه بهتری را بین جامعه داشته باشد. باید این باور را داشته باشیم که بسیاری از جوانان در سطح استان چشم امید آنها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی موجب رفع معضل بیکاری می‌شود، خاطرشان کرد: 445 حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به کارآموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: در تابستان که مدارس و دانشگاه ها تعطیل است، فرصت مناسبی است که دانش‌آموزان و دانشجویان مراجعه کنند و در برخی کارگاه‌های مهارتی حضور پیدا نمایند و یک حرفه را فرابگیرند.

وی با بیان اینکه در جامعه با معضل مدرک‌گرایی مواجه هستیم، اظهارداشت: این فرهنگ بسیاری از جوانان و خانواده‌ها را درگیر کرده و نتوانسته برای اشتغال آنان کمک حال باشد. ما به دنبال این هستیم تا در استان و کشور فرهنگ مهارت‌آموزی را به جای مدرک‌گرایی نهادینه کنیم.

وی گفت: در همه شهرستان‌های کارگاه‌های ثابتی وجود دارد که آموزش‌های مهارتی رایگانی را به مردم ارائه می‌دهد.

حسینی‌طلب افزود: تفاهمنامه‌ای بین ستاد نیروهای مسلح و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مهارت آموزی سربازان وظیفه به امضاء رسیده که در استان این کار در حال انجام است.

وی بیان داشت: کارگاه‌های آموزشی زیادی هم در روستاها و برای عشایر داریم، سال گذشته بیش از 6 هزار نفر از روستاییان آموزش‌های مهارتی دیدند. همچنین در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس هم در راستای تفاهمنامه‌ای که داریم آموزش‌های مهارتی را به زندانیان ارائه می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان گفت: در حوزه‌های صنعت و اصناف هم برای شاغلین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را داریم تا بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به آموزش زنان سرپرست خانوار افزود: در این زمینه 5 استان کشور از جمله استان گلستان به عنوان پایلوت انتخاب شدند و در همین راستا 2 هزار و 100 زن سرپرست خانوار وارد چرخه آموزشی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار