دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نیازمند توجه استانداری است

ارومیه (پانا)- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه گفت: توجه بیشتر مسئولان آذربایجان غربی به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در مهارت افزایی و کاهش بیکاری تاثیرگذاراست.

کد مطلب: ۸۴۰۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی نیازمند توجه استانداری است

یعقوب پوراسد رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه در مورد ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار داشت: رمز موفقیت صنعت به روز بودن آن است و از سویی زمانی صنعت می‌تواند به موفقیت برسد که با دانشگاه ارتباط مفیدی داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه صنعت در کشورمان بسیار ضعیف است و دانشگاه‌ها نیز در این مقوله عملکرد ضعیفی داشته‌اند، از سویی سرفصل کتاب‌های درسی نیز هیچ ارتباطی با نیازهای امروزی صنعت ندارند و کتاب‌ها 30 سال پیش تألیف شده و متناسب با نیازهای جامعه و صنعت امروز نیستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه ابراز کرد: دانشگاه‌ها در کشورمان مهارت محور و تئوری محور هستند، دانشگاه‌های تئوری محور در زمینه تولید علم عمل می‌کنند و متأسفانه نتیجه کارشان کاربردی نیست و دردی از جامعه را دوا نمی‌کند و دانشجو بعد از اتمام دوره تحصیلی به ارائه یک مقاله بسنده کرده و دست آخر مقاله در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و دانشجو نیز به جمع افراد بیکار فارغ‌التحصیل افزوده می‌شود.

پوراسد اظهار داشت: در این میان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مهارت محور هستند و خوشبختانه عملکرد بسیار مطلوبی در این زمینه داشته‌اند و اصلی‌ترین رسالت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تربیت تکنسین است و به سبب اینکه درس‌های این دانشگاه حالت عملی دارند لذا دانشجو مهارت‌های مورد نیاز را کسب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار میزان مشغول به کار شدن فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای 70 درصد است تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت و تأثیرگذاری این دانشگاه‌ها در بحث اشتغال دارد که توانسته است بخش اعظمی از مشکلات جامعه یعنی بیکاری را حل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار