هیات داوران مسابقات قرآن دانش‌آموزی خواستار شدند:

زمینه پذیرش منتخبان مسابقات قرآن دانش‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود

تهران (پانا) - هیات داوران سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور طی بیانه‌ای خواستار فراهم شدن زمینه پذیرش دانش‌آموزان رتبه‌های برتر قرآن، عترت و نماز کشوری در دانشگاه فرهنگیان شدند.

کد مطلب: ۸۴۰۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زمینه پذیرش منتخبان مسابقات قرآن دانش‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان فراهم شود

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز رشته‌‌های آوایی دانش‌آموزان سراسر کشور ویژه پسران امروز ۴ مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار و بیانیه هیات داوران توسط میکائیل باقری، معاون اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قرائت شد.

متن این بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَالَّذِینَ یُمَسِّکُونَ بِالْکِتَابِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِینَ»(اعراف/ ۱۷۰)

خدا را شاکریم که در فرخنده‌ترین ایامی که وجود هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت، ایران اسلامی‌مان را با میلاد امام رئوف، حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه آلاف التحیه و الثناء) فراگرفته، شاهد برگزاری یکی دیگر از رویدادهای عظیم قرآنی کشور هستیم که توسط دستگاه تعلیم و تربیت و به همت خدمتگزاران دلسوز و پرتلاش اداره‌کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به یکی از موفق‌ترین نهادهای کشور در حوزه فعالیت‌های قرآنی تبدیل شده است، برگزار شد توفیق حضور بر سر این خوان بابرکت و استماع آوای دلنشین قاریان، حافظان، مؤذنین و مداحان نوجوان نصیب ما نیز شد.

هیئت داوران ضمن تقدیر و تشکر از حضور متواضعانه و خاضعانه‌ دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور و عوامل اجرایی این دوره از مسابقات، با تاکید بر آثار تربیتی حاصل از این اقدام بزرگ معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، به جنبه‌های مثبت و نشاط بخش این حضور صحه می‌گذارد و با جدیت اعلام می‌دارد، در شرایط پیچیده امروز جهان و شبیخون همه‌جانبه فرهنگی، این مسابقات موجب یکدلی، تفاهم، رشد و بالندگی اخلاقی جوانان و نوجوانان شده است. کار تیمی و اراده محکم و جمعی برگزارکنندگان این رویداد بزرگ قرآنی باعث شده تا با صرف هزینه‌های اندک، از کیفیت و کمیت غیر قابل مقایسه‌ای نسبت به سایر فعالیت‌های مشابه برخوردار باشد. از این رو فرصت را غنیمت شمرده، موارد ذیل را پیشنهاد می‌نماید:

۱- وزارت آموزش و پرورش زمینه پذیرش دانش‌آموزان رتبه‌های برتر قرآن، عترت و نماز کشوری را در دانشگاه فرهنگیان فراهم نماید.

۲- توجه ویژه به مراکز دارالقرآن به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تخصصی آموزش قرآن به ویژه در بخش نیروی انسانی متخصص و تجهیزات به روز.

۳- استفاده از اساتید راهنما در کنار برگزاری این مسابقات می‌تواند آموزش را، به رقابت اولویت بخشد.

۴- برگزاری نشست‌های صمیمی اساتید و داوران با دانش‌آموزان در حاشیه اردوی بزرگ قرآنی، زمینه ارتقا این قشر را فراهم می‌آورد.

۵- برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف به ویژه در مناطق کم برخوردار، می‌تواند باعث کشف و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان شود.

۶- سطح مسابقات حفظ نسبت به چند سال گذشته ارتقا یافته، لذا به منظور تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، ایجاد انگیزه‌های مادی و معنوی می‌تواند به این فرآیند تربیتی شتاب بخشد.

۷-تشویق استان‌های موفق و تلاش در جهت مرتفع کردن نیاز استان‌های کم‌برخوردار، ضمن رعایت عدالت آموزشی، موجبات پرورش استعدادهای قرآنی را فراهم می‌کند.

۸- با توجه به اینکه مسابقات قرآن، با این حجم و کیفیت بی‌نظیر می‌تواند موجب ارتقای آموزش ‌عمومی قرآن در مدارس شود، ایجاد انگیزه از طرق مختلف، می‌تواند با جذب حداکثری دانش آموزان این فرآیند را تقویت نماید.

در پایان ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات، خصوصاً اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و آرزوی سلامتی و طول عمر بزرگ پرچمدار قرآن جهان اسلام حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) و دعا برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) از درگاه خداوند متعال برای همگان توفیق روزافزون مسئلت می‌نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار