اختتامیه مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان پسر

وزیر آموزش و پرورش: مهم‌ترین وظیفه ما پرورش همه‌جانبه و یکپارچه دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های تربیتی است

بطحایی: در میهن اسلامی پایه و اساس اداره حکومت براساس آموزه‌های قرآنی است

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر تربیت دانش‌آموزان براساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین تاکید کرد و قرآن را بزرگ‌ترین هدیه خالق به انسان دانست‌.

کد مطلب: ۸۴۰۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: مهم‌ترین وظیفه ما  پرورش همه‌جانبه و یکپارچه دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های تربیتی است

سیدمحمد بطحایی در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: برای بنده باعث افتخار است که توفیق پیدا کردم امروز در این ایام خجسته در جمع شما فرزندان در این مراسم نورانی و باشکوه حضور یابم.

او خطاب به دانش‌آموزان حاضر تاکید کرد: همانطور که در منش زندگی دنبال تمسک به قرآن و عمل به آموزه‌های آن هستید باید بدانید تنها راه نجات بشر در وضع سخت امروز تمسک به قرآن است.

بطحایی گفت: بشری که در سختی‌های دنیای امروز گرفتار شده و در مسیرهای ناجوانمردانه امروز سرگشته و حیران به دنبال ساحل نجات برای رسیدن به آرامش است راهی جز تمسک به آموزه‌های قرآنی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بشر امروز به رغم مسیری بانشاط که خدا برای او ترسیم کرده است اکنون در مسیری خطرناک که انواع تهدید و خطرهای روحی تحمیل می‌شود راه را در پیش گرفته است.

او افزود: انس با قرآن شرط لازم برای تمسک به قرآن و آموزه‌های وحیانی است. تمسک یعنی عمل به آنچه خدا برای عاقبت به خیری بشر تجویز کرده است. قرآن بزرگترین و ارزشمتدترین هدیه خالق به اشرف مخلوقات یعنی انسان است.

او ادامه داد: قرآن هدیه‌ای است که متاسفانه به دلایل مختلف به خصوص ضعف بصیرت مهجور مانده و بر روی طاقچه یا به عنوان جهیزه عروس و هدیه از آن بهره گرفته می‌شود که در نتیجه عطش انسان را از این دریای عظیم رفع نمی‌کند.

بطحایی گفت: برگزاری این مسابقات و اشاعه این مراسم‌ها در جامعه اسلامی حتما قدم موثری برای انس بیشتر با قرآن و استفاده از آموزه‌های وحیانی در قرآن است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می ‌کند که با کیفیت و دقت بالاتری این گونه مراسم‌ها را در کشور توسعه دهد.

او ادامه داد: این رویداد بزرگ امروز با حضور دانش‌آموزانن برگزیده کشوری به عنوان بزرگترین رویداد کشوری است که از سراسر کشور فرزندان به رقابت می‌پردازند و این موضوع نشان می‌دهد که همچنان در میهن اسلامی پایه و اساس اداره حکومت براساس آموزه‌های قرآنی است.

بطحایی مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش را پرورش همه‌جانبه و یکپارچه دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های تربیتی دانست و گفت: براساس سند تحول بنیادین ما شش ساحت تربیتی داریم که زمینه تربیت را به صورت متوازن برای تمام فرزندان فراهم می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: باید زمینه لازم برای پرورش استعدادهای زیستی و بدنی دانش‌آموزان فراهم شود. شما دانش‌آموزان هدایت‌گر نظام اسلامی هستید و باید همزمان با رشد در ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی، زیستی و بدنی، مهارت‌های اجتماعی را در آموزش و پرورش تمرین کنید و اینکه چگونه باهم برای حل مسایل اجتماعی اهتمام بورزید را در مدرسه تمرین کنید.

او با توجه به اینکه ساحت اقتصادی، علمی و فناوری و ساحت زیبایی‌شناختی و هنری از دیگر ساحت‌های سند تحول است، تاکید کرد از طریق این ساحت‌ها امکانات و زیرساخت‌های لازم برای پرورش استعدادهای شما فراهم می‌شود.

بطحایی افزود: ما معلمان و آموزشی و پرورشی‌ها تلاش می‌کنیم تا مدارس مدارسی شوند که در همه ساحت‌های شش‌گانه استعدادهای دانش‌آموزان شکوفا شود و نظام جمهوری اسلامی هنگامی که در اختیار شما مدیران بخش های مختلف قرار می‌گیرد رشد و شکوفایی شما را به دنبال داشته باشد.

او افزود: عمل به آموزه‌های الهی و وحیانی راه نجات بخش برای پیشرفت و هیچ راهی برای رسیدن به پیشرفت جز تمسک به این ساحل وحیانی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار