مدیرکل انتقال خون استان اردبیل:

مشارکت بانوان اردبیلی در اهدای خون ۳۰ درصد افزایش یافت

اردبیل (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: مشارکت بنوان اردبیلی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۴۰۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بانوان اردبیلی در اهدای خون ۳۰ درصد افزایش یافت

بابک رضازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: یکی از اهداف اداره کل انتقال خون استان کاهش ضایعات حاصل از فراورده‌های خونی است که در این رابطه اقدامات مناسبی انجام شده به طوری که در سه ماهه نخست سال 95 تعداد ضایعات دو هزار و 76 واحد، در سال 96 تعداد 915 واحد و امسال نیز به 331 واحد کاهش یافته است .

وی گفت: میزان ضایعات فراورده‌های خونی تولیدشده در استان اردبیل کمتر از دو درصد که میانگین کشوری در این زمینه هفت درصد بوده و خوشبختانه استان اردبیل جزو ستان‌های شاخص کشور در امر کاهش ضایعات فراورده‌های خونی است .

مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد: از جمله اقدامات مهم در سال‌های 95 و 96 نوسازی تمامی دستگاه‌های مورد نیاز انتقال خون استان بوده که این مهم با همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان محقق شده و در حال حاضر نیز اردبیل جزو سه استان برتر کشور از لحاظ امکانات سخت‌افزاری است .

رضازاده تصریح کرد: میانگین کشوری اهدای خون 25 در هزار بوده که این آمار در استان 29.6 در هزار است که امسال به بیش از 30 درصد افزایش می‌یابد که موضوع قابل توجه افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون بوده به طوری که در سه ماهه نخست سال گذشته 456 نفر و در سه ماهه امسال 740 نفر مشارکت داشته‌اند که افزایش 30 درصدی دارد .

وی افزود: ساختمان جامع انتقال خون استان در مساحت چهار هزار مترمربع با مشارکت بودجه‌های ملی و استانی هفته دولت در اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود که این ساختمان جدید نیز برای توسعه و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در استان موثر خواهد بود .

مدیرکل انتقال خون استان اظهار کرد: صد درصد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اردبیل را تامین می‌کنیم و حتی خون و فراورده‌های خونی به تهران برای توزیع به سایر استان‌ها نیز از استان اردبیل ارسال می‌شود .

رضازاده گفت: 61.20 درصد از اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند که ما برنامه‌ داریم برای افزایش مشارکت بانوان و نیز افزایش اهداکنندگان مستمر در استان اقدامات لازم را انجام دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار