صالحی: با گرانفروشی کاغذ برخورد می‌شود

تهران (پانا) - وزیر ارشاد از تعیین قیمت کاغذ در فضای نشر و مطبوعات خبر داد و عنوان کرد که اگر کاغذ بیشتر از قیمت اعلام شده عرضه شود، بر اساس تعهد سازمان حمایت با آن برخورد جدی می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۰۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
صالحی: با گرانفروشی کاغذ برخورد می‌شود

عباس صالحی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه فرانکفورت گفت: «سال گذشته مسئولان نمایشگاه ایران اخطار و توجهی را به مسئولان نمایشگاه فرانکفورت برای فراهم کردن بیشتر امنیت نمایشگاه کتاب دادند. آنها نیز به عنوان مسئولان نمایشگاه تعهداتی دادند و امسال هم تعهد دادند که این مراقبت را داشته باشند.»

او درباره موضع وزارت ارشاد درباره شرکت‌هایی که با دریافت ارز اختصاصی برای واردکردن کاغذ این کار را به شکل دیگری انجام داده و مشکلاتی را برای رسانه‌های مکتوب به وجود آورده‌اند، گفت: «همانطور که می‌دانید خود وزارت فرهنگ و ارشاد مسئول پیگیری نیست و سازمان حمایت باید این موضوع را پیگیری کند که در این زمینه نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن نوشتم. بخشی از کاغذ وارد شده به خوبی در فضای بازار توزیع نشده است. آقای شریعتمداری در پاسخ به این نامه نوشته‌اند که در سه ماهه اول بیش از 10 هزار بازرسی انجام شده که در 700 مورد تخلف گزارش شده که حدود 10 میلیارد تومان ارزش آنان بوده است.»

او افزود: «دیروز در جلسه‌ای که در کارگروه کاغذ داشتیم، قیمت کاغذ در فضای نشر و مطبوعات تعیین شد که بنا شد این قیمت در فضای نشر، بندی 125 هزار تومان و در فضای مطبوعات کیلویی 4 هزار و 10 تومان باشد. سازمان حمایت تعهد داد که اگر بیش از این قیمت عرضه شد با آن برخورد جدی کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار