ربیعی: بیش از 200 هزار نفر در طرح کارورزی مشغول به کار شدند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اشتغال 200 هزار نفر در طرح کارورزی در مناطق محروم خبر داد و بکارگیری سیاست‌های مشوق را در این امر موثر دانست.

کد مطلب: ۸۴۰۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی: بیش از 200 هزار نفر در طرح کارورزی مشغول به کار شدند

علی ربیعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: «آثار اشتغال روستایی تا پایان سال مشخص خواهد شد یا اینکه فصل اول سال آینده خود را نشان می‌دهد.»

او درباره اینکه طرح کاروزی خروجی نداشته است، گفت: «این خروجی را شما ندیدید ما دیدیم. بیش از ۲۰۰ هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کردند و مشغول شدند و آموزش دیدند. تصور حضور یک میلیون نفر در این طرح را از اول نداشتیم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: «اتفاقا در مناطق محروم بیشترین جذب در طرح کارورزی بوده است. باید تلاش کنیم سیاست‌های مشوق را در همین مناطق ببریم.»

ربیعی ادامه داد: «برای این طرح ۱۷۵ هزار نفر پیش‌بینی کرده بودیم. نباید انتظارات بزرگ داشت. باید دید در عرضه هم چقدر تمایل برای این کار وجود دارد.»

او افزود: «حدود ۷۰ درصد از افراد در کارگاه‌های کارورزی می‌مانند. در هند و آمریکای جنوبی این طرح موفق بود که بعد مشوق بیمه هم داشت. اگر مشوق بیمه و دستمزد بگذاریم نشست نیروها در کارگاه‌ها بیشتر می‌شود.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اظهارات ترامپ گفت: «مسئولان آمریکا دقیقا روان جامعه ایران را هدف گرفتند، دنبال جنگ روانی و اجتماعی هستند. نباید در دام بیفتیم باید اجماع ملی داشته باشیم. مقاومت روانی جامعه را افزایش دهیم این‌ها زمینه اجرا ندارد.»

او درباره تغییر کابینه گفت: «امروز آقای همتی به کابینه آمد درباره تغییرات وزرا هم از رئیس‌جمهوری بپرسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار