استاندار فارس: در رشته‌های مختلف فنی نیازمند نیروهای ماهر هستیم

شیراز (پانا) - استاندار فارس با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‎ای همواره به‌عنوان ضرورت عمومی جامعه مطرح است، گفت: این آموزش‌ها زیرساخت اشتغال محسوب می‌شود و توجه بیشتر به آن در شرایط کنونی اهمیت دارد.

کد مطلب: ۸۴۰۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: در رشته‌های مختلف فنی  نیازمند نیروهای ماهر هستیم

اسماعیل تبادار در جشن روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با اشاره به مساله اشتغال در جامعه، عنوان کرد: توانمندسازی افراد و زمینه سازی کارآفرینی با آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین الزامات فراهم کردن اشتغال است.

وی از انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان اداره کل فنی و حرفه ای و مراکز دولتی و خصوصی خبر داد و تصریح کرد: جهت گیری ها باید به سمتی باشد که حتی آموزش های درون سازمان فنی و حرفه ای نیز به بخش خصوصی واگذار شود و حداکثر بهره برداری از توان بخش خصوصی برای مهارت آموزی و ایجاد زمینه اشتغال صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: باید حرفه آموزان را برای اداره کارگاه ها و مراکز مختلف فنی تربیت کنیم و در این مسیر استانداردهای آموزشی را ارتقا دهیم.

تبادار توجه به سه مولفه را برای بهره گیری از تولیدات داخلی لازم دانست، و افزود: باید سه مولفه، استانداردسازی و تولید با کیفیت بالا، نوآوری به صورت گسترده و توجه به رضایت مشتری را به عنوان اساس تولید قرار داد.

وی با اشاره به منطقه انرژی لامرد، که با اعتبار 11 هزار میلیارد تومان مشابه منطقه عسلویه در این شهرستان واقع شده است، بیان داشت: با توجه به این که آلومینیوم جنوب با ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر در منطقه شهرستان لامرد واقع شده است، می تواند با عقد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای زمینه بکارگیری نیروی ماهر در این واحد تولیدی را فراهم کند.

استاندار فارس، دریافت مدرک فنی و حرفه ای را مستلزم آموزش مناسب و کسب مهارت قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: اگر کسی به خوبی مهارت مورد نیاز بازار را فرا گیرد هرگز بیکار نخواهد ماند، چنانکه هم اکنون نیز در رشته های مختلف فنی، نیازمند نیروهای ماهر هستیم.

تبادار وجود مراکز فنی را در کنار مراکز علمی و دانشگاه ها برای ایجاد زیرساخت های اشتغال در کنار روند تولید علم لازم دانست.

وی با توصیه به سازمان فنی و حرفه ای تاکید کرد: در آموزش های خود به حرفه آموزان سخت گیر باشید و نهایت استانداردها را رعایت کنید تا حرفه آموزان با حداکثر مهارت وارد بازار کار شوند و بتوانند خدمات مورد نیاز جامعه را تامین کنند.

وی با یادآوری اینکه نرخ بیکاری در استان فارس از سال 92 با کاهش از 16 درصد به 10.8 درصد رسیده است، گفت: هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و افراد زیادی به دنبال اشتغال هستند که مراکز فنی و حرفه ای می توانند زمینه اشتغال آنان را فراهم کنند.

استاندار فارس با انتقاد از اینکه دانشگاه ها و مراکز صنعتی ارتباط مناسبی با هم ندارند، اذعان داشت: دانشگاه علم تولید می کند اما این علم به ثروت تبدیل نمی شود و امیدوارم با ارتباط مطلوب صنعت و دانشگاه علم تبدیل به کارآفرینی و کارآفرینی تبدیل به سرمایه و سرمایه تبدیل به رونق اقتصادی و رونق اقتصادی منتهی به رفاه عمومی مردم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار