معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری

شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به حوزه صادرات گواهینامه کیفیت دریافت می‌کنند

تهران (پانا) - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که با همکاری سازمان استاندارد، شرکت‌های دانش‌بنیان گواهی نامه‌های کیفیت و استاندار دریافت می‌کنند تا بتوانند به حوزه صادرات وارد شوند.

کد مطلب: ۸۳۹۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به حوزه صادرات گواهینامه کیفیت دریافت می‌کنند

سورنا ستاری امروز در مراسم اعطای اولین گواهینامههای کیفیت به شرکت‌های دانش‌بنیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصاد مبتنی بر دانش در بازار موضوع استانداردهاست، گفت: بسیاری از استانداردها از سوی کشورهای دیگر حتی در شرایط غیر تحریم هم به شرکت‌های ما داده نمی‌شود. برای دریافت استاندارد، نیاز به هزینه‌های سنگینی است و در این زمینه رقابت خیلی جدی بین شرکت‌ها دیده می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکتی که خواهان صادرات است باید استانداردهایی را اخذ کند اما مشکل اینجاست که این استانداردها از سوی کشورهای آمریکایی به شرکت‌های ایرانی داده نمی‌شود. حتی اگر در شرایط تحریم هم نباشیم یکی از این استانداردها، استاندارد API است که حتی برای شرکای اروپایی هم این گواهی صادر نمی‌شود.

وی افزود: امروز این اتفاق افتاده که دریافت استاندارد که به صورت یک موضوع خودتحریمی بوده برای شرکت‌ها راحت شود و این موضوع در حوزه تکنولوژی اتفاق بسیار مهمی است. بدین واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند گواهی انطباق مورد تایید سازمان ملی استاندارد را دریافت کنند.

ستاری تصریح کرد: از این پس شرکت‌ها می‌توانند گواهی کیفیت را دریافت کنند که مورد تایید سازمان استاندارد است تا به بازار صادرات وارد شوند. این موضوع در حوزه بازارسازی شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان تأثیر بسزایی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار