رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعلام کرد

بهسازی ۱۴۷ خوابگاه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از بهسازی ۱۴۷ خوابگاه از ۱۸۸ خوابگاه دانشگاه در طرح تحولی تابستان امسال خبر داد که اعتباری با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان صرف آن خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۹۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
بهسازی ۱۴۷ خوابگاه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان

ابراهیم صالحی عمران در مراسم آغاز فرآیند اجرایی طرح تحول در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌های دانشجویی گفت: برنامه تحولی مفصلی درباره ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی و عمرانی در حوزه‌های دانشجویی داریم. دانشگاه فنی وحرفه‌ای به عنوان دانشگاه مادر در کشور با توجه به معضل اشتغال و بیکاری نقش و مسئولیت زیادی برعهده دارد و باید فعال‌تر باشد.

صالحی عمران گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای در سطح ملی در حال فعالیت است. ۱۷۳ دانشگاه و ۲۰۰ هزار جمعیت دانشجویی مستلزم برنامه‌های زیادی برای ارتقای کمیت و کیفیت دانشگاه است. یکی از برنامه‌های تحولی در دانشگاه بحث تحول در حوزه امور دانشجویی و در تابستان بازسازی و به سازی خوابگاه‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور است.

او از وجود ۱۸۸ خوابگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از آرزوهای ما این است که در دانشگاه فضای مناسب آموزشی خوبی برای دانشجویان درنظر گرفته شود. معتقدم فضای آموزشی خوب یک عنصر مهم برای یادگیری و ایجاد انگیزه روحی روانی و توجه به علم و دانش است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: براین اساس با توجه به فراهم‌سازی فضاهای مناسب آموزشی در کلاس و محیط کارگاه‌ها، انتقال پیام‌های روحی و اجتماعی، روحی و روانی و لذت بخش برای ایجاد انگیزه و ورود بهتر دانشجویان به دانشگاه فعالیت‌هایی صورت خواهد گرفت. محیط‌های خوابگاهی موثر است و تقریبا نیمی از اوقات فراغت دانشجویان در محیط‌‌های خوابگاهی صرف می‌شود.

صالحی عمران گفت: برنامه تحولی مفصلی را استارت زدیم که با همکاری صندوق رفاه دانشجویی و حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم انجام خواهد شد. بنا داریم تحولات اساسی در تابستان انجام دهیم تا محیط مناسبی برای دانشجویان فراهم شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: تحصیل در این دانشگاه ویژگی‌های خاصی دارد و افراد اکثرا از طبقه محروم اجتماعی هستند و وزارت علوم بنا دارد که به دانشگاه و رشته‌های مهارتی توجه بیشتری داشته باشد.

صالحی عمران بر توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: خوابگاه‌ها وضع مناسبی نداشتند که در تابستان امسال ۱۴۷ خوابگاه در برنامه تحولی قرار گرفته و با پیش‌بینی منابع مالی ۱۰ میلیارد تومان که بخشی از سوی دانشگاه و بخشی توسط صندوق رفاه دانشجویی تامین می‌شود انجام خواهد شد.

او افزود: در این برنامه تحول بنا داریم که وضعیت رتبه‌های خوابگاه‌ها را تغییر دهیم و ۳۰ خوابگاه از رتبه پنج به چهار، ۶۰ خوابگاه از رتبه چهار به سه و ۵۷ خوابگاه از رتبه سه به دو برسند.

او افزود: بنا داریم سلف سرویس‌ها هم تحول داشته باشند و وضع تغدیه دانشجویی از حالت سنتی درآمده و مدرن شوند همچنین الگوی تغذیه برای دانشجویان دختر و پسر مدنظر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق رفاه داریم که کارگاه هایی کنار خوابگاه‌ها تحول را خواهند دید و ۳۰ کارگاه در کنار خوابگاهها ایجاد شود زیرا آموزش فنی باید استمرار پیدا کند تا دانشجویان در کنار اوقات فراغت خود فرصت آموزش مهارت را داشته باشند.

صالحی عمران از فعالیت ۳۰ کارگاه در کنار خوابگاه ها خبر داد و گفت: برنامه دیگر دانشگاه برای آموزش مهارت فنی است که در این راستا طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی تحت عنوان طرح سجا اجرا خواهد شد.

او گفت: در این طرح از وجود دانشجو استفاده می‌شود زیرا محیط کارگاه باید تولیدی باشد با طرح سجا از این فضاهای کارگاهی استفاده مطلوب می‌شود.

او اولویت دانشگاه را فراهم کردن محیطی مناسب برای دانشجویان و تجهیز خوابگاه‌ها دانست تا به انگیزه بیشتر در دانشجویان کمک شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: انتطار داریم تا قبل از مهر تمام برنامه‌های تحولی ما انجام شود.

صالحی عمران افزود: برای اولین بار مدیریت سبز در کارگاه‌ها و خوابگاه‌ها اجرا شده است و حدود شش خوابگاه برای اولین بار بودجه از وزارت علوم اخد شده تا در زمینه کاهش مصرف انرژی، تصفیه‌خانه فصلی، آبیاری قطره‌ای و دوجداره کردن پنجره‌ها اجرایی شود.

او همچنین از برنامه این دانشگاه‌ برای ساخت 24 خوابگاه دانشجویی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌‌ریزی‌‌های انجام شده 19 خوابگاه ‌برای پسران و پنج خوابگاه برای دانشجویان دختر طی یک برنامه پنج ساله احداث خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: اکنون از مجموع خوابگاه‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای 62 خوابگاه مخصوص دانشجویان دختر و 126 خوابگاه نیز مخصوص دانشجویان پسر قرار داده شده است که 135 خوابگاه توسط خود دانشگاه احداث شده، هشت خوابگاه از سوی صندوق رفاه دانشجویان و 15 خوابگاه نیز توسط خیران در دانشگاه فنی و حرفه‌ای احداث شده است.

صالحی عمران همچنین تعداد دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه را 32 هزار و 845 نفر عنوان کرد و گفت: اکنون بیش از 60 هزار دانشجوی متقاضی خوابگاه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد که تنها می‌‌توانیم نصف متقاضیان در محیط‌‌های خوابگاهی اسکان بدهیم. بنابراین دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای به شدت نیازمند ساخت خوابگاه‌‌های جدید است.

او در ادامه از صرفه‌‌جویی حدود 50 درصدی هزینه‌‌های دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای با اجرایی شدن طرح سجا در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال سوم اجرای این طرح هستیم، دو هزار نفر دانشجو برای مشارکت در اجرای این طرح ثبت نام کرده‌‌اند و ساخت هشت هزار تخت در دست اقدام قرار گرفته است. از سوی صندوق رفاه دانشجویان پیشنهاد ساخت 2دو هزار صندلی چپ‌ دست در قالب اجرای این طرح به دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای اعلام شده است، به طور کلی می‌‌توان گفت با اجرای این طرح می‌‌توانیم تا 50 درصد از هزینه‌‌ها کاهش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار