استاندار خوزستان در همایش پیشگیری از اعتیاد:

پیشگیری از اعتیاد باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت: مبارزه با اعتیاد نیاز به حضور فعال تشکل های مردم نهاد دارد و پیشگیری از این معضل باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

کد مطلب: ۸۳۹۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از اعتیاد باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود


غلامرضا شریعتی امروز در همایش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، در اهواز، اظهار کرد: در کشورهایی که استفاده از مواد مخدر منع قانونی ندارد میزان اعتیاد و رفتن به سمت آن نسبت به جوامعی که مواد مخدر ممنوع است درصد پایین تری دارد؛ چرا که پیشگیری و مقابله با تقاضا برای آنها به یک فرهنگ تبدیل شده و سطح فرهنگ به حدی رسیده که تقاضا کنترل شده است.

وی افزود: برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید همه دستگاه ها و تشکل های مردم نهاد با هم وارد عمل شوند، واگر تنها این مسیر را طی کنیم توفیقی نخواهیم داشت.
استاندار خوزستان بیان کرد: برطرف کردن آسیب اجتماعی و پیشگیری از آن باید توسط اجتماع صورت پذیرد برای همین بهتر است از تصمیمات با محور دولتی و از سیاست های دولتی و حکومتی در زمینه مسایل اجتماعی دوری کنیم.
وی همچنین گفت: بایدهمه امور را به دست سازمان های تخصصی و عمومی سمن ها و انجمن ها بسپاریم تا پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با موفقیت انجام شود و به آنچه مد نظر است برسیم و هدف طرح ها حاصل شود.
شریعتی ادامه داد: برای حل معضل گسترده و بزرگی چون اعتیاد بدنه دولت کوچک، کم تحرک و کم کارامد است به طوری که تاکنون در این زمینه توفیق کمتری را نسبت به نهادهای مردم نهاد داشته است، اما از زمانی که مردم و سازمانهای مردم نهاد را در این زمینه دخیل کردیم موفقیت بیشتری حاصل شده است.
وی بااشاره به حضور فعال و بیش از پیش ان جی او ها و گستردگی آنها در سطح کشور و مردمی بودن آنهاگفت: حل معضل اعتیاد نیاز به کمک افرادی دارد که از جنس خود مردم باشند.
استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد: مبارزه با عرضه مواد مخدر باید در دستور کار باشد البته ما این موضوع را به جد دنبال میکنیم به طوری که میزان کشفیات امسال رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
شریعتی همچنین افزود: در حال حاضر مقابله با ترانزیت مواد مخدر از راه دریا و اب را در دستور کار قرار داده ایم و راه را برای سوداگران مرگ ناامن و ناهموار می کنیم.
وی باتاکید بر پیشگیری از اعتیاد گفت: هر کسی معتادی را نجات دهد انگار حیات اجتماعی به او بخشیده است، چراکه کسی که حیات اجتماعی نداشته باشد و اثر مخرب بر جامعه داشته باشد از مرده هم بدتر است.
استاندار خوزستان در پایان این نشست با گلایه از غیبت مدیران دستگاه های متولی در این نشست اظهار کرد: مبارزه با کاهش مواد مخدر باید فراگیر شود و همه درگیر آن شوند همچنین لازم است گروه های مرجع مانند نخبگان و رسانه به این مساله ورود کنند و حمایت لازم را از انجمنهای مردمی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار