معاون استاندار آذربایجان غربی: ۴۰ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای آذربایجان غربی اصلاح می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اصلاح ۴۰ نقطه حادثه‌ساز جاده‌های این استان در سال ۹۷ خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۹۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار آذربایجان غربی:  ۴۰ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای آذربایجان غربی اصلاح می‌شود

تقی کهوریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ایمنی راه که در سالن جلسات استانداری با حضور فرمانده پلیس‌راه، رئیس اورژانس، مدیرکل هلال احمر و نمایندگان سایر ارگان‌های مرتبط برگزار شد اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات استانی50 درصد اعتبار مورد نیاز به رفع 40 نقطه حادثه‌ساز راه‌های آذربایجان غربی اختصاص‌یافته است که در این راستا 4 جلسه میدانی تشکیل شده و کلیه موانع و مشکلات و راه‌کارها بررسی، رفع و تصویب‌شده است.

وی گفت: از جمله کارهایی که برای آسان‌سازی رفاه مسافران تابستانی انجام‌شد، از تمامی دستگاه‌های دولتی خواسته شد تا تمامی مراکز اقامتی که در اختیاردارند معرفی کنند.

کهوریان‌ با اشاره به اهمیت کاهش تصادفات جاده‌ای افزود: ایجاد استراحت گاه در‌ پارکینگ‌های بین جاده‌ای می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشد و در صورت وجود طرح برای اجرا، ابتدا به اداره راه و شهرسازی ابلاغ و پس از بررسی و تأیید با معرفی به بانک‌های عامل و استفاده از تسهیلات با نرخ 8 درصد قابلیت اجرائی شدن و پرداخت را دارد.

وی گفت: برای احداث مجتمع‌های بین‌راهی نیاز به مطالعه و بررسی بیش از این است تا علاوه بر تعیین بودجه و تأمین منابع آن، بدانیم در کدام نقاط دارای زمین‌های ملی برای احداث ساختمان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای ساخت و اجرائی کردن مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین جاده‌ای می‌توان با بخش خصوصی مشارکت و عقد قرارداد کرد.

این سازمان هیچ مسئولیتی در قبال ایجاد و احداث کمپ در جاده‌ها ندارد.

عبدالحسین علی‌اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه بین‌شهری آذربایجان غربی 17 مجتمع خدماتی، رفاهی و بهداشتی در دست بهره‌برداری است.

وی گفت: در همه مجتمع‌های امکانات شب مانی وجود ندارد و نهایتاً در 3مورد این امکان وجود دارد و علاوه بر موارد ذکر شده 34 مجتمع خدماتی و رفاهی در دست احداث است ولی با این‌ وجود این سازمان هیچ مسئولیتی در قبال ایجاد و احداث کمپ در جاده‌ها ندارد.

نیاز اساسی به ایجاد استراحتگاه جاده‌ای

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: به دلیل ترانزیتی بودن جاده‌های آذربایجان غربی و طولانی بودن مسیر برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین، نیاز اساسی به ایجاد استراحتگاه رانندگان در جاده‌های این استان به چشم می‌خورد چراکه رانندگان در ساعات شب برای استراحت در حریم جاده‌ها اقدام به پارک کرده که خطرساز است و باید راه‌حلی برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

ابراهیم مبارک قدم با اشاره به حمل سریع جنازه‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: حمل اجساد علاوه بر آثار اجتماعی، از لحاظ ایمنی نیز در جاده ها مشکل‌ساز شده و سبب تصادفات بعدی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار