اجلاس دو روزه روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزبانی نیشابور برگزار شد

مشهد (پانا)- تغییر نگاه در آموزش ابتدایی از موفقیت تحصیلی به موفقیت در زندگی

کد مطلب: ۸۳۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس دو روزه روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزبانی نیشابور برگزار شد

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین روز اجلاس روسای ادارات عنوان کرد : پایگاه های سنجش بدو ورود به دبستان به عنوان نخستین دروازه ورود دانش آموزان به مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که قطعا با در نظر گرفتن میزان تاثیر مثبت عملکرد این پایگاه ها مدیران ادارات باید توجه ویژه ای به فعالیت آن ها داشته باشند.

وی افزود :توجه به برگزاری کلاس های مناطق دوزبانه جهت تسهیل در فرآیند آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی باید مدنظر روسای ادارات باشد.

حقیقی با شاره به لزوم ترویج مدرسه محوری تشریح کرد :حذف رقابت های دانش آموزان در مدارس ابتدایی و توجه به مدرسه محوری از اولویت های اصلی و مهم در مقطع ابتدایی خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز برگزاری دوره های مدرسان پیش دبستانی با همکاری دستگاه های دیگر که با این حوزه مرتبط هستندخبر داد و گفت :امروز در سطح کلان به دنبال تغییر نگاه در آموزش ابتدایی از موفقیت تحصیلی به موفقیت در زندگی هستیم.

زبان گویای فرهنگیان هستیم

علی ابری، معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این اجلاس گفت:حفظ شان و جایگاه فرهنگیان و مشکلات ایجاد شده در احکام صادره در سال جاری را در کنار تمام چالش ها و دغدغه های همکاران عزیز به مقامات رده بالای وزارت آموزش و پرورش منتقل کرده و سعی کرده ایم زبان گویای فرهنگیان باشیم.

وی ادامه داد:پاداش و مانده مرخصی بازنشستگان، سنوات و مرخصی های ذخیره نیروهای قراردادی، تعیین تکلیف پست های با نام، عدم تامین کسورات سنوات قبلی، اعتبارات کم، تخصیص اعتبار جاری ناکافی در روزهای پایانی سال، مشکلات مسکن و موارد بسیاری از این دست به عنوان دغدغه های جامعه فرهنگیان در اجلاس معاونان پشتیبانی اداره کل های کشور در ارومیه مطرح و مدیران حوزه پشتیبانی موظف به پیگیری آن شده است.

ابری با تاکید بر لزوم آغاز صرفه جویی ها از ادارات و مدارس خاطر نشان کرد:امروز با وجود مشکلات اقتصادی فراوان و تاکیدات مقام معظم رهبری، پرهیز از تجمل گرایی و جلوگیری از هزینه های غیر ضروری، تشکیل تیم های نظارتی، نظارت بر هزینه های جاری، واریز کل درآمدها به حساب خزانه استان، صرفه جویی همه جانبه و توجه به اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید است.

وی همچنین افزود:تحویل خودروهای فرسوده، رعایت مصوبات کمیته هماهنگی جهت انتقال و انتصاب در پست های اداری، نظارت بر مرخصی استحقاقی سال97، تعیین تکلیف همکاران انتقال نیروی موقت، بکار گیری سرباز معلمان و نیروهای قرارداد معین براساس ساعت مکلف قانونی در هفته نیز به طور جدی در دستور کار ادارات قرار گیرد.

خراسان رضوی ،موفق در توسعه برنامه های سواد آموزی

مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این اجلاس اظهار کرد :نرخ باسوادی رده سنی 15 سال به بالا در ایران و جهان برابر است،براساس آمارهای ارایه شده ، در کل جهان حدود 750 میلیون بی سواد داریم، در ایران حدود 8/5 میلیون کم سواد و بی سواد زندگی می کنند که غالب جمعیت این افراد در رده سنی 65 سال به بالا هستند

وی خاطر نشان کرد :خراسان رضوی در مقایسه با سایر استان ها در زمینه توسعه برنامه های سوادآموزی و کاهش آمار بی سوادان موفق تر بوده است و در شرایط کنونی حدود159 هزار بی سواد بین 10 تا 49 سال در استان داریم که 23 هزار نفر از آن ها تبعه خارجی هستند.

اسدی با بیان اینکه فعال شدن شوراهای پشتیبانی سوادآموزی و توسعه مراکز یاددهی و یادگیری از اولویت های اصلی برنامه های آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه سوادآموزی است گفت:امسال قصد داریم مراکز یاددهی و یادگیری را به 100 مرکز برسانیم تا با اتکا به همین موضوع شاهد رشد شاخص های سوادآموزی در استان باشیم.

20 درصد مدارس متوسطه اول زیر پوشش طرح ایران مهارت

رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه عنوان کرد :برگزاری کنکور به دوشکل برای دانش آموختگان نظام قدیم و دانش آموزان پایه دوازدهم،برگزاری امتحانات نهایی و نیز تاثیر مستقیم 30 درصدسوابق تحصیلی سه دغدغه اصلی برای استقرار پایه دوازدهم است.

وی افزود :در سال تحصیلی آینده 20 درصد مدارس متوسطه اول زیر پوشش طرح ایران مهارت قرار خواهد گرفت و بر اساس توافقنامه ای که بین اموزش و پرورش و فنی حرفه ای منعقد شده 20 درصد دانش آموزان از مدارس دولتی و غیر دولتی شامل این طرح میشوند .

صابری ادامه داد :در خصوص چشم انداز ساماندهی نیروی انسانی در دستورالعمل راهنمای توسعه سنواتی نقد اول مدل ساماندهی نیروی انسانی بصورت جمع جبری یعنی کل استان در نظرگرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: شرایطی که در سال اینده داریم باید داشته ها و نیازهایمان را با هم منطبق کنیم و با توجه به داشته های استان تصمیم بگیریم .

استفاده از ظرفیت تشکل های سازمان دانش آموزی

معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع اجلاس روسای ادارات اموزش و پرورش استان،گفت:استان خراسان رضوی مسابقات قران دختران و پسران را در سطح کشور برگزار کرده است و جایگاه دوم پرسش مهر ریاست جمهوری را در سطح کشور کسب کرده است.

علیرضا مالک اشرفی با اشاره به اهمیت سلامت روانی دانش اموزان گفت:20درصد دانش اموزان کشور در معرض اسیب های اجتماعی هستند و این موضوع باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.
وی افزود:ظرفیت سازمان دانش اموزی،ظرفیتی است که هر اداره ای که از ان استفاده کند میتواند نیازهای ان مجموعه را برطرف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار