راه اندازی نخستین « سینما سیار»در نیشابور

نیشابور ( پانا )- همزمان با دهه فرخنده کرامت نخستین « سینما سیار» توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر نیشابور در روستا ها وشهرهای اقماری راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۳۸۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی نخستین « سینما سیار»در نیشابور

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: با راه اندازی نخستین سینما سیاردر نیشابور توسط این انجمن در شهرهای اقماری درّود، قدمگاه ،چکنه ،خرو،عشق آباد ،بار ،شهرستان فیروزه و روستاها که فاقد سینما هستند فیلم های روز سینمای ایران به نمایش در می آیند.

مسعود سلیمانی سپهر گفت: انجمن سینمای جوانان از طریق دستگاههای سینما سیار که به وسیله موسسه رسانه های تصویری تهیه و توزیع شده ومجهز به وسایل سینمایی همچون رسیور، بلندگو و پرده نمایش است ، فیلم های روزایران یا فیلم های درخواستی مردم هر منطقه را همزمان با اکران در سینماهای کشور در سالن ها، مساجد، کانونهای فرهنگی هنری مساجد یا فضاهای باز و آزاد پخش می کند.

وی خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان، افزایش فرهنگ تماشای فیلم در مناطق روستایی و بین اقشار محروم، کم درآمد و حواشی شهرها و کسب درآمد برای ساخت فیلم کوتاه از اهداف اجرای این طرح است.

سلیمانی سپهر یادآورشد: قیمت بلیت فیلم های این سینما بسته به بضاعت و توان مردم هر منطقه قابل کاهش و تعدیل است

وی عنوان کرد: گفتمان های اولیه ومکاتبات صورت گرفته با بخشداران ومدیران آموزش وپرورش مناطق برای راه اندازی این سینما انجام گرفته است و علاقمندان به سینما دراولین اکران با همکاری آموزش وپرورش زبرخان درکانون فرهنگی تربیتی مختاری شهر درّودنیشابور شاهد نمایش سه فیلم به وقت شام،مصادره وفیل شاه خواهند بود.

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان ایران در شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند و نیز در مناطق دور از مراکز استان‌ها که به سینما دسترسی ندارند «سینما سیار» را راه اندازی کردتا در این سینماها هم‌زمان با تهران و شهرهای بزرگ کشور، فیلم‌های سینمایی روز برای علاقه‌مندان به نمایش درآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار