در گفت و گو با پانا

ابتکار: احساس محدودیت‌ بیش از آنچه شرع مقدس و قانون اساسی تکلیف کرده، یکی از دلایل افسردگی جوانان است

ورزشگاه‌ها یکی از سالم‎ترین فضاها برای ایجادروحیه نشاط در جوانان هستند

تهران (پانا) - معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری با بیان اینکه حضور خانواده‌ها و جوانان در ورزشگاه‌ها برای ایجاد نشاط و سرگرمی لازم است، تاکید کرد که نمی توان بیش از آنچه در شرع مقدس و قانون اساسی وجود دارد برای جوانان محدودیت ایجاد کرد.

کد مطلب: ۸۳۸۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: احساس محدودیت‌ بیش از آنچه شرع مقدس و قانون اساسی تکلیف کرده، یکی از دلایل افسردگی جوانان است

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با پانا در مورد نامه رئیس‌جمهوری به وزیر کشور برای تداوم حضور خانواده‌ها در وزشگاه‌ها و اینکه آیا شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خواهیم بود یا خیر؟ گفت: «بسیار امیدوارم هستیم و خوشبختانه آقای سلطانی‌فر، وزیر ورزش اقدامات بسیار خوبی را در ورزشگاه‌ها دنبال کردند و در این زمینه تلاش بسیاری شده است.»

او ادامه داد: «اتفاق دیگری که برای حضور خانواده‌ها و بانوان در ورزشگاه‌ها شد، تماشای بازی‌های جام جهانی با حضور خانواده‌ها بود که خوشبختانه تجربه خوبی بود، مشکل خاصی در این زمینه رخ نداد و بانوان و خانواده‌ها خیلی راضی بودند. این حضور برای جامعه ما بسیار ارزشمند بود.»

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری گفت: «امیدواریم در مناسبت‌های مختلف ورزشی همچنان حضور خانواده‌ها را در ورزشگاه‌ها شاهد باشیم.»

او در مورد تلاش عده‌ای برای جمع‌آوری طومار به منظور مخالفت با حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها در تریبون‌های نماز جمعه گفت: «ممکن است اطلاعات نادرستی به آنان داده شود. بیشترین موضوعی که اکنون به دین و سلامت نفس و روان جوانان آسیب می‌زند افسردگی، بیماری‌های روحی و روانی است که یکی از دلایل اصلی آن فقدان نشاط و امید در جامعه و فقدان برنامه‌هایی است که بتواند شادی لازم را داشته باشد. دلیل دیگر افسردگی در جوانان احساس محدودیت‌ بیش از آنچه شرع مقدس و قانون اساسی تکلیف کرده، است. نمی‌خواهیم چنین وضعی برای جوانانمان به وجود بیاید، قصد ما این است که آنها در فضایی که شرع مقدس و قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت می‌شود شاد باشند.»

ابتکار گفت: «تصور نمی‌کنم هیچ یک از ائمه جمعه، نمازگزاران، متدین‌ها و خانواده‌های سنتی در کشور مخالف این موضوع باشد زیرا همه در خانه دختر و پسر جوان دارند و همه می‌دانند که خواسته‌ها و مطالبات جوانان در چه زمینه‌ای است و اگر یک جوان افسرده شود و ازنظر روحی و روانی آسب ببیند بسیار مهم‌تر از آن است.»

او یادآور شد: «ما برای حفظ روح و روان جوانان باید بسیار تلاش کنیم که یکی از این تلاش‌ها این است که تا جایی که امکان دارد فضاهای سالم را برای نشاط و شادی فرزندانمان فراهم کنیم. همین حضور در وزرشگاه‌ها یکی از سالم‌ترین فضاها برای ایجاد نشاط و سرگرمی در جوانان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار