راهکار جلوگیری از خاموشی، صرفه جویی وبهره مندی از انرژی های نو است

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: قطعی و مشکلات نوسان برق ناشی از گرمای کم سابقه بوده که موجب افزایش مصرف برق و فشار مضاعف به شبکه های توزیع انرژی درکشور و البرز شده است .

کد مطلب: ۸۳۸۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
راهکار جلوگیری از خاموشی، صرفه جویی وبهره مندی از انرژی های نو است

ناصر اسکندری مدیر عامل شرکت توریع برق استان با اعلام خبرفوق افزود: با این اوصاف قطعی و نوسان برق تا زمان کاهش دما در کشور و استان البرز وجود خواهد داشت و مراکز اداری، بیمارستانی و خدماتی باید اقدام به خرید و نصب سیستم های ذخیره برق کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز بیان داشت: بر اساس دستور العمل ابلاغی دولت این مراکز باید برای نسبت به تهیه ژنراتور اقدام کنند.همچنین می بایست 20 درصد برق مصرفی را از طربق انرژی های نو تهیه کنند و درصورت عدم اجرا، هزینه آن 20 درصد براساس هزینه تمام شده برق تولیدی محاسبه خواهد شد.
اسکندری ضمن اعلام مجدد سامانه121 جهت اطلاع رسانی حوادث ادامه داد: با افزایش قطعی برق دراستان البرز تعداد تماس های تلفنی مردم با سامانه 121 استان افزایش 80 درصدی داشته، است.

وی گفت: مهم ترین راه برون رفت از مشکل قطعی برق ، صرفه جویی در مصرف می باشد وبا 10 درصد صرفه جویی می توان ثبات را به شبکه انرژی بازگرداند.راه دیگر اجرای فراگیر طرح بهره مندی از انرژی خورشیدی است .
این مقام مسئول افزود: وزارت نیرو برای اجرای گسترده این طرح با مشارکت مردم اعلام آمادگی کرده و مجریان حمایت ویژه خواهند شدو درگام نخست باید برق مورد نیاز معابر ، بوستان ها و سایر مکان های عمومی از انرژی خورشیدی تامین شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز طول شبکه های توزیع برق البرز را 13 هزار کیلومتراعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از شبکه های برق البرز به کابل خودنگهدار مجهز شده است.
اسکندری گفت: تعطیلی پنجشنبه ها در استان البرز برای کاهش مصرف انرژی ضروری است و مسئولان استانی با جدیت برای تحقق این امر تلاش می کنند.

وی سهم خاموشی استان البرز را کمتر از یک هفتم خاموشی های منطقه برق تهران شامل استانهای تهران،قم و البرز اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با صرفه جویی وکنترل مصارف صنعتی وتجاری وخانگی، شاهد خاموشی نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار