علی قلی‌زاده: در 17 سالگی فرصت حضور در فوتبال هلند را داشتم

تهران (پانا) – هافبک جدید ایرانی تیم شارلوای بلژیک دو بازیکن بزرگ قاره آمریکای جنوبی را الگوهای فوتبالی خود می‌داند.

کد مطلب: ۸۳۸۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
علی قلی‌زاده: در 17 سالگی فرصت حضور در فوتبال هلند را داشتم

علی قلی‌زاده، هافبک فصل گذشته تیم سایپا، در حالی که تنها 22 سال سن دارد در فصل جدید راهی فوتبال اروپا شد تا برای شارلوا در لیگ برتر بلژیک و لیگ اروپا به میدان برود. این هافبک جوان که در کنار خود امید نورافکن و کاوه رضایی را می‌بیند در گفت‌وگویی با سایت باشگاه شارلوا به تشریح اوضاع جدیدش پرداخته است.

ورود به شارلوا

زمانی که وارد شارلوا شدم احساس خوبی داشتم و از برخورد هم تیمی‌ها خوشحال شدم. احساس کردم چند برادر بزرگتر دارم که منتظر من هستند. احساس بسیار خوبی از حضور در این تیم دارم و این احساس باعث شده تا انگیزه‌ام بیشتر شود برای همین بی‌صبرانه منتظر شروع مسابقات برای شارلوا هستم.

جلوگیری از ورود به بلژیک در فرودگاه

وقتی دو هفته پیش قصد داشتم وارد بلژیک شود گذرنامه من یک مشکل کوچک داشت، الان من ریش دارم اما در گذرنامه بدون ریش بودم. همین موضوع باعث شد تا یک ساعت در فرودگاه مشکل داشته باشم اما خوشبختانه با کمک یک دوست مشکل من حل شد و پلیس فهمید که من بازیکن شارلوا هستم تا همه چیز به حالت عادی برگردد.

شباهت سبک بازی به فوتبالیست‌های مطرح جهان

اگر قرار باشد با یک نوع بازیکن مقایسه شوم آسان بخواهم بگویم دوست دارم ترکیبی از مسی و نیمار باشم.

تاثیر کاوه رضایی برای انتخاب شارلوا

در 17 سالگی فرصت رفتن به فوتبال هلند را داشتم اما این اتفاق رخ نداد اما همچنان امیدوار بودم که روزی به اروپا بروم. وقتی پیشنهاد شارلوا را دریافت کردم به این موضوع افتخار کردم، البته یه غیر از شارلوا پیشنهادهایی داشتم. فصل گذشته بازی‌ها شارلوا را دنبال می‌کردم و کاوه رضایی هم به من گفته بود که در تیم خوبی بازی می‌کند.

حضور در تیم ملی و عدم قرار گرفتن در لیست جام جهانی

از اینکه در 22 سالگی به تیم ملی دعوت شدم و یکی از جوان‌ترین بازیکنان بودم افتخار می ‌کنم اما اینکه پس از اردوی ترکیه از تیم ملی خط خوردم ناامید نشدم. خط خوردن از تیم ملی کار سخت من را متوقف نخواهد کرد و باز هم تلاش می‌کنم که دعوت شوم.

یادگیری زبان فرانسه

همیشه حضور در یک کشور جدید و یادگیری زبان سخت است اما من یک معلم خصوصی دارم و امیدوارم سریع‌تر زبان فرانسه را یاد بگیرم. فعلا دستورات مربی را به زبان انگلیسی برای ما ترجمه می‌کنند تا با زبان فرانسه آشنا شویم. نگران من هم مانند امید نورافکن برقراری راحت ارتباط است و برای این موضوع تلاش خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار