مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل :

460 نوزاد در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل متولد شدند

اردبیل (پانا) - مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تاکنون 460 نوزاد در این مرکز که یکی از مراکز مجهز در شمالغرب کشور است، متولد شده اند.

کد مطلب: ۸۳۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
460 نوزاد در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل متولد شدند

رویا گسیلی اظهارکرد: روش ‌های درمان ناباروری از جمله IUI ، IVF و ICSI ، فریز و نگهداری جنین ، اسپرم ، تخمک و همچنین تعیین جنسیت در این مرکز انجام می‌ شود .
وی به اجرای طرح 'حمایت مالی از زوجین نابارور' با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این مرکز اشاره کرد و گفت: زوج ‌های نابارور به شرط داشتن ناباروری اولیه ، سن کمتر از 42 سال زن و داشتن تابعیت ایرانی دست کم یکی از زوجین ، می‌توانند یک بار در سال از این طرح بهره ‌مند شوند .
مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه میزان موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل مطابق با میانگین کشوری و جهانی است، ادامه داد: این مرکز در راستای سلامت باروری و با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات ، روش ‌های آزمایشگاهی و نیروهای انسانی متخصص ، آماده ارائه خدمات به زوجین نابارور است .
گسیلی برخی از علل احتمالی ناباروری ها را عدم تخمک گذاری، ورزش زیاد و کاهش وزن، چاقی، استرس ، مصرف برخی داروها ، عدم تعادل استروژن یا پروژسترون (اختلال هورمونی) ، اختلال در عملکرد جسم زرد، هیپرپلازی مادرزادی آدرنال و نارسایی زودرس تخمدان ذکر کرد .
وی همچنین اظهار داشت: به دنبال روند درمان موفقیت آمیز در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی، زوجی پس از 20 سال نازایی صاحب فرزند شدند .
مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی استان افزود: والدین علی‌اصغر که برای معالجه به این مرکز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته بودند، در بار اول استفاده از روش میکرواینجکشن، درمان ‌شان با موفقیت بود .
گسیلی با اشاره به اینکه این زوج در سال‌ های گذشته نیز در مراکز درمان ناباروری سایر استان ‌ها تحت درمان قرار گرفته و صاحب فرزند نشده بودند، تشریح کرد: مادر این نوزاد که 43 سال دارد به دلیل مشکل تخمک گذاری نامناسب از داشتن فرزند محروم بود که در این مرکز با شناسایی مشکل و استفاده از روش درمانی مناسب، نتیجه مثبت حاصل و فرزندش متولد شد .
گفتنی است:مرکز درمان ناباروی قفقاز در اردبیل به دلیل داشتن پشتوانه ‌ای علمی و مستحکم به نام پژوهشگاه رویان که نماد درمان ناباروری در دنیا معرفی شده ، توانسته در این زمینه کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد .
سابقه و ظرفیت 20 ساله ارائه درمان موفق در کشور که در رویان وجود دارد پشت این مجموعه قرار گرفته تا بتواند به روز‌ترین روش‌ های درمانی را به کار ببندد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار