آتش سوزی ارتفاعات فیروزآباد پس از گذشت 3روز مهار شد

شیراز (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: آتش سوزی از عصر روز جمعه به صورت محدود آغاز و در ساعات ابتدایی روز شنبه 23 تیرماه در ارتفاعات کوه‌های «برز» گسترش یافت که به علت صعب العبور بودن منطقه و پراکندگی آتش سوزی نیروهای اعزامی پس از سه روز موفق به مهار آن شدند.

کد مطلب: ۸۳۷۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آتش سوزی ارتفاعات فیروزآباد پس از گذشت 3روز مهار شد

مهرزاد بوستانی با اشاره به این که آتش با همکاری مردم و تعدادی از اهالی روستاهای اطراف در روز نخست اطفا شد ادامه داد: وزش شدید باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و نیز افزایش حرارت هوا و خشک بودن پوشش علفی باعث شعله ور شدن مجدد آتش در ارتفاعات شد و با توجه به خشک بودن پوشش گیاهی منطقه سرعت پیشروی حریق را افزایش داد.

وی تصریح کرد: با گسترش سطح آتش سوزی در پهنه های وسیعتری در نهایت با همکاری نیروهای مردمی و امدادی متشکل از اکیپهای منابع طبیعی از شهرستانهای شیراز،فیروزآباد،فراشبند،قیرکارزین و کوار پس از گذشت سه روز سرانجام در ساعت11 صبح روز گذشته بطور کامل مهار شد..

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از حریق، مردم از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه ها مراتب را به شماره 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش نمایند..

بوستانی همچنین با اشاره به آسیبهای وارد شده به عرصه های جنگلی در این منطقه گفت: در حال حاضر تیم پایش در حال برآورد مساحت و میزان خسارت وارده در منطقه مستقر هستند. مساحت و

این آتش سوزی در ارتفاعات برز منطقه خرقه شهرستان فیروزآباد که در 95 کیلومتری شیراز قرار دارد.

همچنین این منطقه دارای 223 هزار هکتار پوشش جنگلی و مرتعی غنی بوده و درختانی از جمله بنه، بادام کوهی،کیکم ،کیالک و وارژن را دارا می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار