در پاسخ به ادعای یک خبرگزاری؛

غلامرضا کریمی: برای اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور هیچ امضای طلایی وجود ندارد

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در واکنش به مطلب منتشرشده در خبرگزاری ملت تاکید کرد در فرایند اعزام معلمان به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هیچ امضای طلایی وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۳۷۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
غلامرضا کریمی: برای اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور هیچ امضای طلایی وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس خارج از کشور، غلامرضا کریمی در واکنش به مطلب منتشرشده در خبرگزاری ملت در تاریخ 22 تیر 97 با عنوان «اعزام معلمان به خارج از کشور بدون امضای طلایی و سفارشات خاص امکان‌پذیر نیست» گفت: «فرایند اعزام معلمان به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور کاملا قانونی و منطبق با روال اداری مشخص انجام می‌شود و هیچ امضای طلایی برای اعزام معلمان وجود ندارد.»

او افزود: «آخرین آزمون اعزام در سال 1391 برگزار شد که در طول 6 سال گذشته همه معلمان اعزامی بر مبنای آزمون کتبی و مصاحبه انجام شده در آن سال به مدارس ایرانی در خارج از کشور اعزام شده‌اند. پس از 6 سال، امسال با دستور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش مرحله آزمون کتبی اعزام از سوی مرکز سنجش این وزارت‌خانه در اردیبهشت با حضور 17307 فرهنگی داوطلب برگزار شد که از بین این افراد 970 نفر واجد شرایط برای حضور در مرحله مصاحبه دعوت شدند.»

کریمی گفت: «انجام مصاحبه نیز از سوی برجسته‌ترین معلمان و استادان از 25 تیر به مدت 15 روز برگزار می‌شود. در این مرحله علاوه بر بررسی صلاحیت‌های حرفه‌ای و توانمندی‌های فردی معلمان، سنجش و بررسی صلاحیت‌های شخصیتی آنها نیز با توجه به استانداردهای لازم برای دیپلماسی آموزشی و شرایط زندگی در خارج از کشور انجام می‌شود. همچنین همه مراحل گزینش معلمان خارج از کشور به صورت شفاف و مطابق با استانداردهای آزمون و سنجش برگزار و هیچ گونه مداخله خارج از چهارچوب در این مسیر انجام نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار