با حضور رئیس اداره امور عشایر استان قزوین ؛

وضعیت مناطق عشایرنشین منطقه طارم سفلی مورد بررسی قرار گرفت

قزوین (پانا) - با حضور رئیس اداره امور عشایر استان قزوین وضعیت مناطق عشایر نشین منطقه ییلاقات شاخانی در بخش طارم سفلی مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۸۳۷۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت مناطق عشایرنشین منطقه طارم سفلی مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید که بهزاد غیاثوند رئیس اداره امور عشایر و کلهر بخشدار طارم سفلی حضور داشتند وضعیت راه های دسترسی ، بهره برداری از چشمه ها ، وجود منابع ذخیره آب و وجود باغهای غیرضروری مشاهده و بررسی شد.

آبادی های آبخانه ، رجب بلاغ ، سرتخت ، چنه بند بالا و پایین ، ازناب بالا ، بادچشمه ، پجویه ، ارقلی ، کهریز و منطقه یوزباش چای در منطقه ییلاقات شاخانی بخش طارم سفلی نیز بازدید شد .

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین در این بازدید با اشاره به نقش جامعه عشایری در تولید محصولات دامی گفت : استان قزوین شرایط مستعدی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد بنابراین با برنامه ریزی مناسب می توان طرح های خوبی را برای عشایر اجرا کرد .

بهزاد غیاثوند اظهار داشت : در حال ۲۵۰ خانوار عشایر در استان قزوین وجود دارند که بیشتر این خانوار ها در زمینه دامپروری مشغول فعالیت هستند .

وی در ادامه با اشاره به لزوم جمع آوری اطلاعات عشایر استان خاطر نشان کرد : آمار جمعیتی عشایر منطقه نیز تهیه و فرمهای تکمیلی مربوط به امکانات آبادی تکمیل شده است .

کلهر بخشدار طارم سفلی نیز در این بازدید با اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه بر تخصیص تسهیلات مناسب برای عشایر منطقه طارم سفلی تاکید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار