در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران: قراردادپیمانکاران متخلف لغو می شود

پیش‌نویس شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد پیمانکاران شهرداری تدوین می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه تخلف برخی پیمانکاران شهرداری به دلیل ضعف سیستم نظارتی است از تدوین پیش‌نویسی در شورای شهر خبر داد که از طریق آن شیوه‌نامه ارزیابی و نظارت بر عملکرد پیمانکاران مشخص شود.

کد مطلب: ۸۳۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران: قراردادپیمانکاران متخلف لغو می شود

الهام فخاری در گفت‌وگو با پانا درخصوص تخلف برخی پیمانکاران شهرداری گفت: آماری رسمی و مشخص برای این نوع تخلفات وجود ندارد و برخی پیمانکاران نمی‌خواهند قانون به درستی اجرا شود و تن به نظارت نمی‌دهند. در واقع شیوه‌ و روشی پنهانی است و به شکل غیررسمی وجود دارد و در عین حالی که دیده می‌شود اما ثابت کردن آن به مراجع رسمی دشوار است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: تخلف برخی پیمانکاران ناشی از ضعف سیستم نظارتی است. در ظاهر مواردی وجود دارد که یک پیمانکار دارای رزومه قانونی است اما وقتی وارد شهرداری می‌شود با پیمانکارهای دیگر قراردادهای غیر دارد و تخلفات را از طریق همکاران غیررسمی خود انجام می‌دهد.

وی درباره پیگیری شورای شهر برای تخلف برخی پیمانکاران شهرداری تهران نیز گفت: در برخی مناطق به صورت مکرر، پیمانکارهایی که تخلف آنها تشخیص داده شود، با آنها قرارداد مجدد بسته نمی‌شود و قرارداد آنها لغو می‌شود.

فخاری خاطرنشان کرد: به هر حال معتقدیم این تخلفات وجود دارد و حال اینکه سامانه نظارتی منسجمی وجود دارد یا نه اما این نظارت شامل آیتم اجتماعی می‌شود. تخلفات پیمانکاران شهرداری بیش از اینکه مربوط به حوزه‌های حمل و نقل و خدماتی باشد، مساله‌ای اجتماعی است.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: قرار است در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پیش‌نویسی تدوین شود که از طریق آن شیوه‌نامه ارزیابی و نظارت بر عملکرد پیمانکاران مشخص شود و این پیش‌نویس در صحن شورای شهر ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار