در پاسخ به پانا

کدخدایی: نظر مجمع تشخیص درباره عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر صائب است

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سپنتا نیکنام صائب است.

کد مطلب: ۸۳۶۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کدخدایی: نظر مجمع تشخیص درباره عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر صائب است

مطرح نشدن موضوع سپنتا نیکنام، عضو معلق شورای شهر یزد، در جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی که همه در انتظار رأی مجمع بودند با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی مواجه شد تا جایی که خود نیکنام با انتشار شعری در صفحه توئیتر خود به این موضوع واکنش نشان داد.

همین امر نیز باعث شد تا اعضای مجمع در مصاحبه‌های گوناگون از بررسی موضوع در جلسه آتی مجمع (امروز) خبر دادند.

مجیدانصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در‌باره به تعویق افتادن موضوع به پانا گفت: «‌به دلیل اینکه دو مورد اختلافی دیگر به مجمع ارجاع شده بود که یکی از آنها با قید دو فوریت و دیگری با قید یک فوریت بود، موضوع نیکنام مورد بررسی قرار نگرفت.»

او همچنین حل مسئله سپنتا نیکنام را مصلحت کشور و نظام دانست و گفت که این مشکل باید حل شود تا دست‌آویزی به دست دشمنان انقلاب برای حمله به نظام جمهوری اسلامی ایران داده نشود.

محمد صدر، عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در گفت‌و‌گو با جماران با تایید این خبر که مسئله نیکنام در جلسه امروز مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد گفته است: «یکی از آقایان فقهای شورای نگهبان از مخالفان اصلی به حساب می‌آید که ممکن است آنجا باز هم صحبت کنند و تاثیرگذار باشند.»

او می گوید: «این اختلاف کمیسیون قضایی با کمیسیون سیاسی به دلیل نظر مخالف شورای‌نگهبان بوده است».

صدر درباره احتمال تصویب این طرح در جلسه اصلی مجمع گفته که یکی از فقهای شورای نگهبان با این طرح مخالف است و ممکن است بار دیگر در جلسه اصلی مجمع صحبت‌هایی انجام دهد که بر نظر عموم تاثیر بگذارد.

مسئله اصلی در بازگشت عضو شورای شهر یزد به صحن شورا نیز همین اختلاف است. مصوبه‌ای برای حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر که در مجلس تصویب شد اما به تأیید شورای نگهبان نرسید و راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

در همین باره امروز عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ خبرنگار پانا در این باره که آیا در صورت رأی مثبت مجمع به این طرح، شورای نگهبان در موارد احتمالی در آینده از نظر مجمع تشخیص تبعیت می کند؟، گفت: « این موضوع را قبلا عرض کرده بودم که در مصوبات اختلافی که به مجمع ارجاع داده می‌شود نظر مجمع صائب است.»‎

او ادامه داد: «نسبت به این امر توجه داشته باشید که مصوبه جدید مجلس است که در دستور کار مجمع است که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و جزو موارد اختلافی است که این موضوع مربوط به یک شخص خاص نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار