«دانتون اَبی» فیلم سینمایی می‌شود

تهران (پانا) -– سازندگان سریال پرطرفدار «دانتون اَبی» ساخت ادامه این سریال در قالب یک فیلم سینمایی را تایید کردند.

کد مطلب: ۸۳۶۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
«دانتون اَبی»  فیلم سینمایی می‌شود

به گزارش گاردین، در طول مدت پخش سریال انگلیسی «دانتون ابی» همیشه شایعاتی درباره ساخت یک فیلم سینمایی از این سریال مطرح بود، تا دیروز که «جولین فلوز» نویسنده و سازنده سریال خبر ساختِ فیلم را تایید کرد و اعلام کرد که «برایان پرسیوال» کارگردان فیلم «کتاب‌دزد» آن را کارگردانی خواهد کرد و استودیو یونیورسال پخش آن را برعهده خواهد داشت.

بازیگران اصلی سریال از جمله هیو بونه ویل، جیم کارتر، میشله داکری، لورا کارمایکل و الیزابت مک گاورن در این فیلم سینمایی نیز حضور خواهند داشت.

فیلمبرداری از اواخر تابستان آغاز خواهد شد و زمان پخش آن سال آینده خواهد بود. جزئیات طرح فعلا در هاله ابهام است، اما انتظار می‌رود داستان فیلم از نقطه پایانی فصل آخر سریال گرفته شود که در سال 1926 اتفاق می‌افتد.

«گرث نیم» تهیه‌کننده این سریال انگلیسی می‌گوید: «زمانی که سریال دانتون ابی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شد، امید داشتیم بتوانیم فیلمی از آن را برای میلیون‌ها طرفدار در سراسر دنیا بسازیم. امروز پس از اینکه با بسیاری از ستارگان سریال به توافق رسیدیم به زودی وارد مرحله تولید خواهیم شد. متن جولین فلوز مسحورکننده، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است و با هدایت و کارگردانی «برایان پرسیوال» می‌توانیم یک «دانتون ابی» بی‌نظیر، که همگان از ما انتظار دارند، را به پرده نقره‌ای سینماها بفرستیم.

«دانتون ابی» (Downton Abbey) نام یک سریال انگلیسی به نویسندگی «جولین فلوز» است که در کمپانی کارنیوال فیلمز تهیه شده و نخستین‌بار در سال 2010 از شبکه آی تی وی انگلستان و در 2011 از پی بی اس امریکا پخش شد. 6 فصل از این سریال ساخته شد که فصل آخر آن در 2015 در انگلستان و امریکا پخش شد.

وقایع این مجموعه در یک قصر بزرگ در یورک‌شر رخ می‌دهد و در آن، داستان زندگی یک خانواده اشرافی به نام «خاندان کراولی» به‌همراه خدمتکاران‌شان، در دورانِ پس از سلطنت ادوارد هفتم و در خلال سلطنت جرج پنجم و پس از آن، روایت می‌شود. در این سریال به وقایع تاریخی- اجتماعی مهم در جامعه انگلستان و جهان و تاثیر آن بر زندگی اشراف و مردم عادی اشاراتی وجود دارد. نخستین سکانس قسمت اول سریال با ماجرای غرق شدن کشتی تایتانیک آغاز می‌شود.

دانتون ابی تاکنون برنده جوایز و افتخارات فراوانی از جمله جایزه گلدن گلوب و امی برای بهترین مجموعه تلویزیونی کوتاه شده است. کتاب رکوردهای جهانی گینس این سریال را به عنوان «تحسین‌شده‌ترین سریال بریتانیایی سال ۲۰۱۱» ثبت کرد. این مجموعه همچنین پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی شبکه‌های آی‌تی‌وی و پی‌بی‌اس بوده و در نهایت، موفق‌ترین سریال تلویزیونی تاریخی بریتانیا از سال ۱۹۸۱ است. با پخش فصل سوم این سریال، این مجموعه یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های پخش‌شده در جهان نیز شد.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار