ولایتی پیام مقام رهبری و رئیس‌جمهوری ایران را به پوتین ارائه کرد + تصویر

تهران (پانا) - مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب با رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ولایتی پیام مقام رهبری و رئیس‌جمهوری ایران را به پوتین ارائه کرد + تصویر

علی اکبر ولایتی که به منظور تسلیم پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان به روسیه سفر کرده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و مهدی سنائی، سفیر ایران در مسکو نیز حضور داشتند.

در این دیدار دو طرف با تاکید بر توسعه همه‌جانبه روابط فی مابین در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری پیش از این دیدار با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه به خبرنگاران گفت: «در سال‌های اخیر مجموعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.»

او اظهار کرد: «همکاری‌هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به رهبری ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیان آن در سوریه و سایر کشورهای منطقه انجام شد، یک الگوی مثال‌‌زدنی از همکاری ایران و روسیه است که فقط رابطه استراتژیک و بلندمدت می‌تواند چنین همکاری‌هایی را توجیه کند.»

او افزود: «درحوزه‌های بین‌المللی نیز کمک‌هایی که روسیه درسازمان ملل متحد به ایران کرد و همکاری‌هایی که دو طرف در برجام داشتند، از مصادیق دیگر همکاری‌های راهبردی بین دو کشور است.»

ولایتی خاطرنشان کرد: «علاوه بر اینها روابط دو جانبه در حوزه‌های دفاعی، سیاسی، اقتصادی، هسته ای و امنیتی، حکایت از یک برنامه دراز مدت بین دو‌کشور دارد.»

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری قرار است در بخش خبری ۱۴ امروز در خصوص جزییات این ملاقات مهم به صورت زنده با مردم صحبت کند.

همزمان با سفر ولایتی به روسیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز به این کشور سفر کرده است.

رویترز به نقل از منبعی آگاه جزئیات دیدار پوتین و نتانیاهو را فاش کرده است، این خبرگزاری به نقل از منبع خود نوشته که اسرائیل خواهان اخراج ایران از سوریه در قبال حفظ بشار اسد به عنوان رئیس‌‌‌جمهوری سوریه در این کشور شده است.

این مقام به نقل از نتانیاهو در دیدار با پوتین گفته است «ما اقدامی ضد رژیم اسد انجام نمی‌دهیم و شما ایران را بیرون کنید.»

این مقام افزود که روسیه در حال حاضر در تلاش است که نیروهای ایران را از منطقه جولان در مرز اسرائیل و سوریه حدود 80 کیلومتر دور کند اما این تنها بخشی از انتظار اسرائیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار