مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

آغاز بکار دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در یزد

یزد (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز به کار دبیرخانه استانی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۶۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بکار دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در یزد

«مجید جوادیان زاده» افزود: امسال در روز ادبیات کودک و نوجوان دبیرخانه استانی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان آغاز به کار کرده و قرار است برنامه‌های آن در طول سال با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: این طرح با هماهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار است در امسال به صورت کشوری و در تمام شهرها و روستاهایی که مستعد اجرای این طرح هستند، پیاده شود.

جوادیان زاده عنوان کرد: در استان یزد ۱۲ شهر و بیش از ۵۰ روستا در این طرح شرکت می‌کنند و همزمان با آغاز به کار دبیرخانه این باشگاه در استان شعاری نیز با عنوان «یزد شهر جهانی، هزار باشگاه دانایی» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح جامعیت لازم را داشته و در ۵ رده سنی مختلف از پیش از دبستان تا مقطع متوسطه، تمام قشر کودک و نوجوان را در بر می‌گیرد. به همین منظور چندین کارگاه آموزش تربیت مربی جهت آشنایی با شیوه‌نامه جام و همچنین یادگیری اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقه مند برگزار شده است.

وی گفت: در جام باشگاه‌های کتابخوانی هر باشگاه باید حداقل ۱۲ عضو داشته باشد و با ثبت هزار باشگاه در استان ما ۱۲ هزار کودک و نوجوان را درگیر طرح خواهیم کرد و سعی می‌کنیم در آینده این کار بصورت وسیع‌تر انجام شده و تعداد بیشتری از دانش‌آموزان، کودکان و نوجوان را شامل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در هر شهرستان حداقل سه روستا را باید برای اجرای این طرح معرفی کنند، در پایان جام باشگاه‌ها اعضای باشگاه‌ها می‌توانند در بخش مسابقه این طرح شامل نامه‌ای به نویسنده، فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه نیز شرکت کنند و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در هر بخش پنج برگزیده خواهیم داشت.

وی گفت: از ویژگی‌های دیگر این طرح این است که اعضای باشگاه می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های منتخب تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار