بطحایی: ساختار بدون اشکال و معتبر اعزام فرهنگیان به خارج ایجاد شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ایجاد یک ساختار معتبر و بدون اشکال برای جذب و اعزام نیروهای شایسته و کارآمد برای خدمت در مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور و افزایش کیفیت این مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: ساختار بدون اشکال و معتبر اعزام فرهنگیان به خارج ایجاد شود

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، سید‌محمد بطحایی در دیدار صمیمی با همکاران این مرکز گفت: «ایجاد بستر لازم برای استفاده از تجربه انباشته کارشناسی همکاران مرکز امور بین‌الملل ضرورری است.»

او با خرسندی از فرصت ایجاد شده برای دیدار با همکاران مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور برخی از تجربه‌های دوران خدمت خود را به واسطه تعاملات کاری با برخی از همکاران این مرکز توضیح داد.

بطحایی به شرایط پیش آمده برای کشورمان در عرصه بین‌المللی و عهد‌شکنی ناجوانمردانه آمریکا اشاره و بر نقش و اهمیت فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور و توجه به مبادلات بین‌المللی و تعاملات آموزشی با کشورهای دیگر تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: «در ایامی که هر فرد از خارج وارد کشور ایران می‌شود و با دیدن آثار و نشانه‌های تمدن ایرانی اسلامی و تفاوت آن با آنچه که خارج از مرزها بیان می‌کنند، شگفت‌زده می‌شود، مدارس خارج از کشور به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای نشان دادن تمدن کهن و غنی جمهوری اسلامی در خارج از کشور مأموریت مهمی را در پیش رو دارد که متاسفانه تا‌کنون به خوبی از این ظرفیت به دلایل مختلف کمتر استفاده شده است.»

او به وجود برخی مسائل و مشکلات در همه سیستم‌های اداری اشاره و چاره برون‌رفت از این مشکلات را تدبیر و تعامل در همان سازمان دانست.

بطحایی بر نقش هم‌فکری همکاران در حل مسائل و مشکلات اشاره کرد و با تشکر از غلامرضا کریمی رئیس سازمان مدارس خارج از کشور در پیش‌بینی هیئت اندیشه‌ورز برای رصد تجارب بین‌المللی و تطبیقی، آن را الگوی مناسبی برای حل مشکلات احتمالی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور دانست.

ضرورت تعامل برخط مسئولان مدارس خارج از کشور با وزیر آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش و پرورش پیشرفت‌های حاصل در نحوه اداره مدارس خارج از کشور را متناسب با پیشرفت‌ها در عرصه بین‌الملل ندانست و بر عظم جدی در اصلاح امور متناسب با شرایط، نیازها و فناوری‌های موجود تاکید کرد.

بطحایی همچنین بر ضرورت توجه به رضایت دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور و اولیا و معلمان آن‌ها تاکید کرد. او به تجربه همکاران بین‌المل و مدارس خارج از کشور اشاره و ایجاد بستر لازم برای استفاده از این تجربه انباشته کارشناسی را از رئیس سازمان مدارس خارج از کشور مطالبه کرد.

او گفت: «باید مقدمات این امر در قالب‌های گوناگون مانند هیات اندیشه‌ورز فراهم شود تا با رصد مشکلات مختلف و ارائه پیشنهادات عملیاتی و در راستای مقدورات و سیاست‌های کشور بستر برای حل آنها در سطوح مختلف ایجاد شود.»

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به کاهش کیفیت آموزشی مدارس خارج از کشور اشاره کرد و گفت: «یکی از مهمترین دلایل این کاهش کیفیت، نیروی انسانی اعزامی به این مدارس است. ضمن ارج نهادن به شایستگی‌های معلمان عزیز داخل کشور، اما فعالیت در مدارس خارج از کشور همراه با حساسیت‌ها و اقتضائات خاص خود است و ایجاد یک ساختار معتبر و بدون اشکال برای جذب و اعزام نیروهای شایسته و کارآمد برای خدمت در مدارس جمهوری اسلامی در خارج از کشور لازم است تا کیفیت مدارس افزایش پیدا کند.»

بطحایی بر تعامل بیشتر مسئولان مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با خود به صورت هفتگی و با استفاده از تکنولوژی ارتباطات برخط تاکید کرد و این روش را در ارتقای سطح مدیریت آنها موثر دانست.

او در پایان گفت: «همه ما عضو یک خانواده هستیم و همه در یک قایق نشسته‌ایم. در صورت بروز خطا و اشتباه در عملکرد، اعضای این خانواده به جای عنوان کردن آن در فضاهای مختلف به ویژه خارج از این خانواده، وظیفه داریم تا با حفظ آبروی هم در برطرف‌کردن نقاط ضعف یکدیگر بکوشیم.»

در ابتدای این دیدار غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با خیر مقدم به وزیر آموزش و پرورش حضور او را نشان از توجه مقام عالی وزارت به اهمیت مبادلات و تعاملات بین‌الملل در عرصه آموزش و پرورش دانست.

در ادامه این جلسه هم تعدادی از همکاران سازمان مدارس خارج از کشور با خیر مقدم به سیدمحمد بطحایی نظرات خود برای بهتر شدن وضعیت فعالیت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار