رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

وعده نامحقق مسئولان مترو برای بازگرداندن آب به چشمه علی

تهران (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران می‌گوید برخلاف قول مسئولان مترو برای بازگرداندن آب به چشمه علی شهرری از نیمه تیرماه، هنوز این امر محقق نشده است.

کد مطلب: ۸۳۵۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
وعده نامحقق مسئولان مترو برای بازگرداندن آب به چشمه علی

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درخصوص بازدید از چشمه علی شهر ری گفت: در جلسه مشترکی که با حضور رئیس شورای شهر و مسئولان مترو و مشاوران پروژه خط شش مترو داشتیم قرار شد از نیمه تیرماه، آب به چشمه علی بازگردد اما هنوز این امر محقق نشده و چشمه علی همچنان خشک و بی‌آب است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران تأکید کرد: پیش از این دو بار به مسئولان مترو درباره چشمه علی در صحن شورا تذکر دادم و روز سه‌شنبه هم برای دومین بار در صحن شورا درباره این موضوع تذکر می‌دهم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در طراحی و اجرای هر پروژه‌ای باید پیوست‌های آن پروژه از جمله پیوست‌های زیست‌محیطی، فرهنگی و میراثی را رعایت کنند.

چشمه‌علی یک از نقاط باستانی، دیدنی و گردشگری شهرری به‌‌شمار می‌رود که در جنوب تهران و شمال ری، منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار دارد. این چشمه در همسایگی ابن‌بابویه، برج طغرل، دژ رشکان و در زیر باروی ری واقع شده‌ است. چشمه‌علی از میان صخره‌ای بزرگ خارج شده و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است. پیشینه چشمه‌علی به ۸۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار