اردوگاه نیمه‌کاره شهدای دانش‌آموزی اندیمشک در انتظار سند، بودجه و نیروی انسانی

تهران (پانا) - بعد از گذشت 7 سال از واگذاری اردوگاه شهدای دانش آموزی اندیمشک به آموزش و پرورش این اردوگاه حال و روز چندان مساعدی ندارد، کار انتقال سند آن هنوز انجام نشده است و نبود بودجه و نیروی انسانی، اداره آن را برای آموزش و پرورش مشکل کرده است.

کد مطلب: ۸۳۵۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه نیمه‌کاره  شهدای دانش‌آموزی اندیمشک در انتظار  سند، بودجه و نیروی انسانی

نهال‌کاری و کاشت درخت در سال 84 شروع شکل‌گیری اردوگاه شهدای دانش‌آموز اندیمشک بود. اردوگاهی با موقعیتجغرافیایی منحصر به فرد در کنار رودخانه دز که دانش‌آموزان خوزستانی را به داشتن مکان تفریحی- آموزشی‌ای سرسبز و مجهز امیدوار کرد. سال 86 کلنگ ساخت چند سالن همایش و آمفی‌تاتر، زمین بازی، رستوران و... به زمین خورد و در سال 90 بخشی از این پروژه‌ها افتتاح شد. حال بعد از گذشت هفت سال این اردوگاه که قرار بود تبدیل به بزرگترین مجتمع تفریحی- آموزشی جنوب کشور شود، حال و روز چندان مساعدی ندارد.

مراحل انتقال مالکیت به آموزش و پرورش در حال انجام است

7 سال بعد از واگذاری اردوگاه شهدای اندیمشک به آموزش و پرورش و فعالیت‌ها و هزینه‌های وزارت آموزش و پرورش، مالکیت اردوگاه وضع مشخصی ندارد و در کش و قوس حقوقی بین وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

بختیار عزتی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اندیمشک، درباره مالکیت اردوگاه می گوید: «این مجموعه در سال 84 در حد حرف به آموزش و پرورش واگذار شده و اکنون هیچ سند رسمی‌ای که این مجموعه متعلق به آموزش و پرورش است، وجود ندارد.»

عزتی در ادامه از پیگیری حقوقی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان درباره انتقال مالکیت از وزارت نیرو به وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: «این پرونده هم اکنون در کمیته مستندسازی معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و انتقال مالکیت سند از وزارت نیرو به وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اندیمشک درباره آینده این اردوگاه ابراز نگرانی می‌کند و می گوید: «هزینه نگهداری بسیار بالاست و از توان آموزش و پرورش خارج است. قسمت بسیار زیادی از اردوگاه دیوارکشی ندارد و اکنون چند نیروی خدماتی از آن نگهبانی می‌کنند.»

عزتی ادامه داد: «اردوگاه چندین پروژه نیمه‌تمام دارد و ضمن نگهداری از مجموعه‌های ساخته شده، برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به بودجه داریم. تخمین‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد اردوگاه دانش‌آموزی اندیمشک برای تکمیل و نگهداری به چهار میلیارد تومن بودجه نیاز دارد.»

اردوگاه به سازمان دانش آموزی واگذار شود

به این ترتیب اردوگاهی که قابلیت تبدیل شدن به یک مجموعه بزرگ و قابل اتکا را دارد بلاتکلیف مانده است. علی‌رضا مسرور، رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان نیز از روند تکیل پروژه ها در اردوگاه انتقاد می‌کند و می گوید: «در این سال‌ها اراده جدی برای تکمیل اردوگاه وجود نداشت و اردوگاه وارد فرایند فرسایشی شده است. در ابتدا قرار بود این اردوگاه به سازمان دانش‌آموزی استان خوزستان واگذار شود که متاسفانه تا به امروز آن هم تحقق نیافته است.»

مسرور ادامه داد: «سازمان دانش آموزی برای اداره و مدیریت اردوگاه آمادگی کامل دارد و من به عنوان رئیس سازمان قول می‌دهم در صورت واگذاری اردوگاه به ما ظرف دوسال، اردوگاه شهدای دانش‌آموز اندیمشک به یک مجموعه کامل و مجهز و به یک اردوگاه ملی تبدیل شود.»

اداره اردوگاه به بودجه پایدار نیازمند است

محمد تقی‌زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان، نیز اداره اردوگاه را منوط به تخصیص یک بودجه پایدار می‌داند و می گوید: «اردوگاه شهدای دانش‌آموزی اندیمشک به خاطر وسعت و امکاناتی که دارد، نیازمند نیروی انسانی و بودجه مشخص است. ما برای اداره اردوگاه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.»

تقی‌زاده درباره مالکیت اردوگاه می گوید: «مالک اولیه زمین اردوگاه اداره برق اندیمشک بود و چند سال پیش این اردوگاه به آموزش و پرورش واگذار شده است. طبق مذاکرات صورت گرفته شرکت برق با انتقال سند به آموزش و پرورش موافقت کرده است و در آینده سند اردوگاه به طور رسمی به نام آموزش و پرورش در می‌آید و در این خصوص مشکلی وجود ندارد. مشکل اصلی اردوگاه کمبود بودجه و نیروی انسانی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار