پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به مناسبت روز قلم

کرمانشاه ( پانا ) - رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به مناسبت روز قلم پیامی به شرح زیر صادر نمود؛

کد مطلب: ۸۳۵۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به مناسبت روز قلم

سمه تعالی
آن‌گاه که ایزد یکتا به مشیت مقدس خویش، نظام احسن را بنا نهاد، قلم به عنوان اولین خلقت، عزت و عظمت یافت که "اولین چیزی که خداوند آفرید، قلم بود" تا تجلی‌بخش رازنامه‌ بزرگ پروردگار بر لوح محفوظ شود و به جوهره‌ حب ذاتی، ترسیم‌گر سیمای زیبنده‌ انسان کامل بر صحیفه‌ی هستی شود.
قلم، زبان عقل و معرفت و احساس انسان ها و بیان کننده اندیشه و شخصیت صاحب آن است. قلم، زبان دوم انسان هاست و در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا (ص) با مبدا هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می آید، آنگونه که خداوند می فرماید «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند.» سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است.
چهاردهم تیرماه، روز قلم، فرصت مناسبی است تا قدردان همه‌ نویسندگان، شاعران، روزنامه‌نگاران، مولفان، ناشران و فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسان باشیم. اینجانب به نمایندگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه این مناسبت را به اهالی قلم تبریک گفته و آرزو می‌کنم تا همواره سربلند و پیروز باشید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار