عصرشعر یادبود فرهنگی فقید استاد ایرج اسدی برگزار شد

دشتی/بوشهر (پانا) - عصرشعری به مناسبت درگذشت شاعر فرهنگی ،ایرج اسدی، روز جمعه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
عصرشعر یادبود فرهنگی فقید استاد ایرج اسدی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی، فرزند آن مرحوم ، در آیین عصر شعر یادها و یادواره ها ویژه شادروان استاد ایرج اسدی که توسط انجمن ادبی فایز دشتی و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش دشتی در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد با قرائت شعری در سوگ پدرشان گفت: از همه مسئولان، جامعه ادبی، هنرمندان و عموم مردم که در واقعه تاسف بار در گذشت استاد با خانواده و بازماندگان ایشان ابراز همدردی کردند تشکروقدردانی می کنم.

مازیار اسدی افزود: بلافاصله پس از اعلام خبر درگذشت استاد شاهد موجی از اظهار تاسف و تاثر عموم مردم ،مسئولان، جامعه ادبی، هنرمندان و اصحاب رسانه استان و شهرستان از این حادثه تلخ و جانگداز بودیم.

وی اضافه کرد: این اظهار تاثر و هم دردی نشانگر اوج دلدادگی و قدرشناسی عموم از شخصیتی است که مردمی بود و در دلهای مردم زندگی می کرد.

شاعر خورموجی ادامه داد:استاد قریب پنج دهه پاک و خالصانه در حوزه شعروادب شهرستان حضوری مستمر وتاثیرگذارداشت .

اسدی تصریح کرد: استاد ایرج اسدی هیچگاه ساحت شعر را به پیرایه های مادی نیالودند و هرگز پارا از دایره ارزشهای اخلاقی در حوزه شعر وادب بیرون ننهادند.

وی خاطر نشان کرد: وی پایبندی به قداست شعر را اصل لاینفک سیر در وادی شعروادب می دانستند.

در ادامه پس از پخش فیلمی از زندگی زنده یاد اسدی ساخته سیدکریم موسوی در انجمن سینمای جوانان دشتی، علی هوشمند و مرتضی زند پور از بوشهر، نوذر فولادی از دشتستان، سید اسماعیل بهزادی، احمد منصوری، غلامرضا حیاتی، غلامرضا خواجه، خلیل شیخیانی، ابراهیم شاکری مطلق، غلامرضا ابراهیمی، ریحانه فیروزی، فاطمه اسماعیلی، اعظم چمکوری و مهدی شیخیانی در رثای شادروان ایرج اسدی به شعر خوانی پرداختند.

گفتنی است استاد ایرج اسدی شاعر و فرهنگی شهیر شهرستان دشتی فرزند میرزا اصغر، در سال 1317 خورشیدی در خورموج متولد شد.

وی دوران تحصیلات دبیرستان خود را در مدرسه سعادت بوشهر گذرانید، سپس به استخدام آموزش و پرورش درآمد و دبیر دبیرستان ادب خورموج شد.

از مجموعه شعرهای ایشان میتوان به "یادها و یادواره ها" ، "حماسه خورشید" ، "پردیس عشق من" و "مجموعه سرودها"اشاره کرد.

اسدی سرانجام پس از مدتی بیماری در صبحگاه سوم تیر نود و هفت چشم از جهان فروبست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار