معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان یزد:

مصرف آب تا سال 1400باید به۴۲۶ کاهش یابد

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر ضرورت توقفت افت آب‌های زیرزمینی و برنامه ریزی در این زمینه تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مصرف آب تا سال 1400باید به۴۲۶ کاهش یابد

محسن صادقیان در کارگروه آمایش استان یزد با تشریح شرایط سفره‌های آب زیرزمینی یزد و افت شدید آنها طی دو دهه گذشته اظهار داشت: اهتمام ما توقف افت آب‌های زیرزمینی تا سال ۱۴۰۰ است.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق این مهم، برنامه های مدونی داریم، تصریح کرد: کار بدون برنامه ریزی اصولی بی‌شک هدر رفت بودجه ها را به دنبال دارد.

صادقیان ادامه داد: یکی از اقدامات و برنامه ریزی های مهم در این راستا، تجهیز همه چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند تا پایان سال جاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد: جهاد کشاورزی موظف شده تا سال ۱۴۰۰، بیش از ۴۲۶ میلیون مترمکعب برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی استان را از همین طریق کاهش دهد.

صادقیان عنوان کرد: اگر این مهم به‌ خوبی انجام شود، دیگر شاهد افت آب زیرزمینی در استان یزد تا سال ۱۴۰۰ نخواهیم بود.

وی یادآور شد: همچنین اداره آب و فاضلاب استان یزد نیز موظف شده ۱۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب را در استان داشته باشد.

صادقیان ادامه داد: در بخش فضای سبز نیز باید ۴.۸ میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های شرب کاهش یابد تا در سال‌های آینده بتوان سفره‌های آب زیرزمینی استان را حفظ و حراست کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد اظهار داشت: این برنامه چهار ساله به یک پروژه تبدیل شده که هر سال نیز کنترل می‌شود تا بتوانیم با شاخصه‌هایی که تعریف کردیم در بازه‌های زمانی خاص به اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار