افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: به تازگی کلاهبرداری در فضای مجازی آذربایجان غربی افزایش یافته و افراد متعددی با تحریک احساسات مردم با عنوان کمک به کودکان بی سرپرست اقدام به کلاهبرداری می کنند.

کد مطلب: ۸۳۴۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی آذربایجان غربی

سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی اظهار داشت: اخیراً با افزایش کلاه‌برداری در فضای مجازی آذربایجان غربی از طریق تحریک احساسات مردم با عنوان کمک به کودکان بی سرپرست روبرو شده‌ایم

وی تصریح کرد: کلاه‌برداران با ایجاد صفحه پرداخت الکترونیکی جعلی (فیشینگ) و با به‌دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شهروندان اقدام به خالی کردن حساب‌های بانکی آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: کلاه‌برداران در این شیوه با ارسال لینک کمک به کودکان بی سرپرست با مبالغ بسیار ناچیز (در حدود 5000 تومان) در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند تا کاربران را به صفحه جعلی پرداخت اینترنتی وجوه هدایت کنند.

وی اظهار داشت: پس از مراجعه کاربران به لینک مورد نظر برای انجام عملیات پرداخت با پیغام عدم ارتباط با سرور مرکزی مواجه شده و به دلیل ناچیز بودن مبلغ، کاربران از پیگیری موضوع امتناع نموده و پس از مدتی متوجه می‌شوند که از حسابشان برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

نصرتی گفت: شهروندان به هیچ وجه به این گونه سایت‌ها و لینک‌ها و حتی افرادی که به‌صورت حضوری مراجعه می‌کنند اعتماد نکرده و کمک‌های خود را تنها از طریق مراکز قانونی و معتبر همچون کمیته امداد و سازمان‌های معتبر مورد اعتماد و دارای مجوز پرداخت نمایند.

وی افزود: در صورت بروز جنین اتفاقی برای شهروندان حتماً و در اولین فرصت نسبت به تغییر رمز دوم خود اقدام کرده و مراتب به پلیس فتا گزارش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار