امام جمعه کرمانشاه

پرورش همزمان عقل ، جسم و معنویت مهمترین ویژگی ورزش های پهلوانی است

کرمانشاه ( پانا ) - ورزش باستانی از جمله رشته های اصیل و ریشه داری است که ورزش و معنویت را با هم در جامعه نهادینه می کند.

کد مطلب: ۸۳۳۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پرورش همزمان عقل ، جسم و معنویت مهمترین ویژگی ورزش های پهلوانی است

حضرت آیت الله علما در همایش گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در کرمانشاه گفت: پرورش همزمان عقل و جسم مهمترین ویژگی ورزش های پهلوانی است و این ویژگی باعث تمایز این ورزش از سایر رشته ها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: ورزش باستانی مهد معنویت است و مورد تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله مصطفی علما با بیان اینکه یکی از موارد جذب جوانان به سوی ورزش، ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است، بیان کرد: یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفت گسترش ورزش باستانی است.

وی کرمانشاه را مهد ورزش باستانی و فرهنگ پهلوانی دانست و خاطرنشان کرد: ورزش باستانی از جمله ورزش هایی است که می توان در کنار مساجد و حسینیه ها نیز به آن پرداخت و جوانان زیادی را جذب آن کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد:همچنان از گذشته نیز گفته ام،ورزش پهلوانی باید در تمامی محله‌ها و مناطق رشد پیدا کند و امیدوارم برگزاری چنین همایش های ارزشمندی بتواند تا حدود زیادی نقش این ورزش را در جذب جوانان به ورزش ایفا نماید.

در ادامه این مراسم ورزشکاران باستانی به اجرای حرکات زورخانه‌ای از جمله سنگ و کباده، میل و چرخش اقدام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار