مستند مایکل مور درباره «دونالد ترامپ» سپتامبر اکران می‌شود

تهران (پانا) – فیلم جدید «مایکل مور» فیلمساز منتقد آمریکایی درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور ماه سپتامبر اکران عمومی خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۳۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مستند مایکل مور درباره «دونالد ترامپ» سپتامبر اکران می‌شود

به گزارش سی ان ان، «مایکل مور» که میهمان «استیون کولبر» در برنامه Late Show بود درباره فیلم جدید خود «فارنهایت 9.11 » صحبت کرد که قرار است از 21 سپتامبر امسال اکران سراسری شود. نام این فیلم ارجاعی است به 9 نوامبر روزی که ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2016 اعلام شد.

«فارنهایت 11.9»، فیلم پیشین مور، به افشای سیاست‌هاى رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، جرج دبلیو بوش، و لشکرکشی او به عراق پس از رویداد تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا می‌پردازد. در آن فیلم بوش و همفکران‌اش جنگ‌طلب معرفى شده‌اند.

مور درباره مستند جدیدش به کولبر می‌گوید: «فیلم درباره این است که چطور دچار این وضع شدیم و چطور باید از این وضع خلاص شویم.»

بخش کوتاهی از فیلم در برنامه کولبر پخش شد که طی آن مایکل مور سعی می‌کند به عمارت «مار اِ لگو» ترامپ در پالم بیچ فلوریدا وارد شود و به محافظ دم در می‌گوید: «فقط به او بگویید من دم درم!»

مور می‌گوید فقط برای یازده دقیقه در آن محل ماند. او در جواب کولبر که می‌پرسد آیا برای خروج از عمارت ترامپ مورد آزار قرار گرفته است با یک چشمک گفت: «نه آنها هرگز جرات این کار را ندارند.»

«مایکل مور» یکی از منتقدان سرسخت «دونالد ترامپ» است و در مدت زمان بعد از روی کار آمدن ترامپ در مصاحبه‌ها و نوشته‌های خود همواره سیاست‌های رئیس‌جمهوری فعلی ایالات متحده را زیر سؤال برده است. وی در فیلم‌هایش همیشه زبانی تند و انتقادی داشته است. «راجر و من»، «بیکن کانادایی»، «گنده»، «بولینگ برای کلمباین»، «فارنهایت 9.11»، «سیکو» و «کاپیتالیسم: یک داستان عاشقانه» از ساخته‌های این فیلمساز برجسته است.

این مستندساز در سال 2003 با فیلم «بولینگ برای کلمباین» که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان «کلمباین» است و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا دارد، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد و در سال 2004 نیز با مستند «فارنهایت 11.9» جایزه ارزشمند نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار