استاندار خوزستان: مشکل آب آبادان و خرمشهر تا 15 تیر برطرف می‌شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت:با تکمیل خط انتقال دوم طرح غدیر تا 15 تیر ماه امسال مشکل آب این شهرستان ها برطرف می شود.

کد مطلب: ۸۳۳۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان:  مشکل آب آبادان و خرمشهر تا 15 تیر برطرف می‌شود

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی افق روشن شبکه استانی خوزستان که به طور همزمان از شبکه آبادان نیز پخش می شد گفت: با تخصیص اعتبار لازم از سوی هیات دولت در سال 1396 و در اولویت قرار دادن اجرای خط آبرسانی غدیر 2 به شهرستان های آبادان و خرمشهر در مدت 10 ماه در حدود 100 کیلومتر خط لوله اجرا شد.

وی افزود:برای اجرای این خط تاکنون بیش از 9 هزار میلیارد ریال هزینه شده و کارهای اجرایی آن در مراحل پایانی است.

شریعتی گفت: هدف دولت خدمتگزار تامین آب شرب با کیفیت 600 میکروموس از آب رودخانه دز در مدت زمان سه سال به 25 شهر از جمله آبادان، شادگان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار و یک هزار و 609روستا در قالب طرح انتقال آب غدیر است.

توزیع آب با تانکر در شهر و روستاهای آبادان و خرمشهر

استاندار خوزستان به فعالیت 48 تانکر در آبادان و 18 تانکر آبرسانی در خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:روز گذشته 90 هزار لیتر آب معدنی در2 شهرستان توزیع شده است و این کار تا بهبود وضعیت آب شرب ادامه می یابد.

وی افزایش شوری آب در چند روز گذشته در آبادان و خرمشهر را متاثر از ترکیدگی خط لوله انتقال آب از طرح غدیر یک اعلام کرد و بیان داشت:در این سه روز مجبور به برداشت آب از بهمنشیر و کارون بودیم که در مدت میزان سختی و شوری آب این شهرستان به 12 هزار میکروموس بر متر مکعب رسید.شریعتی گفت:با تعمیر این خط لوله میزان سختی آب شهرهای خرمشهر و آبادان کاهش می یابد.وی به اجرای سد خاکی بر روی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از نفوذ آب شور دریا به کارون اشاره کرد و بیان داشت:با تامین حق آبه مورد نیاز پیش بینی می شود آب کشاورزی زمین های پایین دست کارون نیز تامین شود.

به فکر احداث آب شیرکن ها در بحث پدافند غیر عامل در استان هستیم

استاندار خوزستان، سیاست ها و مطالعات آبرسانی وزارت نیرو در استان خوزستان را متمرکز در انتقال آب از طریق رودخانه های استان اعلام کرد و بیان داشت:در بحث پدافند غیر عامل به فکر ایجاد آب شیرین کن در استان هستیم.

وی افزود: هم اکنون نیز در خرمشهر و آبادان واحدهای آب شیریکن فعال هستند ضمن اینکه سرمایه گذارانی از هلند و اتریشی بازدیدهای برای اجرای طرح های آب شیریکن از استان انجام دادند.

استاندار خوزستان در خصوص برخی خبرهای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص انتقال آب به کویت و بصره عراق اظهار داشت:به هیچ کشوری آب نمی دهیم و خومان آب را نیاز داریم و زمینه برای مصرف آن را داریم.وی افزود: برخی با مطرح کردن این ادعاها قصد ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین را دارند.

صابر علیدادی معاون آبرسانی آب و برق خوزستان نیز در این گفت و گو اظهار داشت:17 اکیپ به صورت شبانه روزی در حال کار برای تکمیل خط غدیردوم به شهرستان های آبادان و خرمشهر هستند.

وی افزود:طبق پیش بینی انجام شده قرار بود این خط تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز و حمایت استاندار خوزستان این طرح تا 15تیر ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان نیز در این برنامه زنده از مردم شهرستان آبادان بابت سختی و شوری آب آبادان عذرخواهی کرد و گفت:40 مخزن 10 هزار لیتری برای تامین آب آشامیدنی مردم در نقاط مختلف شهر آبادان جانمایی و به مرور زمان نصب خواهد شد.وی در پایان همچنین گفت:طبق برنامه ریزی صورت گرفته اولین مخزن ها تا روز چهارشنبه در آبادان نصب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار