رئیس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی بیرجند خبر داد:

اعمال بیش از 100 عمل جراحی پلاستیک و ترمیمی در سفر خیر خواهانه گروه جراحی پلاستیک به استان

بیرجند (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی بیرجند گفت:در سفر خیرخواهانه گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی به خراسان جنوبی، حدود 120 عمل پلاستیک و ترمیمی برای بیماران انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اعمال بیش از 100 عمل جراحی پلاستیک و ترمیمی در سفر خیر خواهانه گروه جراحی پلاستیک به استان

دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سفر تیم جراحی پلاستیک به استان برگزار شد، گفت: تیم خیرخواهانه جراحی پلاستیک و ترمیمی در روز های 12 تا 16 تیرماه سال جاری، با سفر به خراسان جنوبی ، بیش از 120 عمل جراحی را در حوزه پلاستیک و ترمیم انجام خواهند داد و این اعمال، به هیچ وجه جنبه زیبایی نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند ادامه داد:تاکنون 1200 نفر از طریق سایت موسسه مرهم ثبت نام کرده اند که از این تعداد که تا پایان روز 15 تیرماه که آخرین روز ثبت نام است ، افزایش خواهند داشت، تنها 120 الی 150 نفر مورد جراحی قرار خواهند گرفت.

دکتر قائمی افزود: این اعمال جراحی در 7 اتاق عمل در بیمارستان رازی بیرجند انجام خواهند شد و در این سفر ، حدود 35 نفر پزشک به سرپرستی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی ، اعمال را در چندین شیفت انجام خواهند داد.

وی افزود: از آنجایی که در این اعمال هیچ هزینه ای از بیماران اخذ نخواهد شد، از بیمه ها در خواست شده است تا بخشی از هزینه تجهیزات این جراحی ها را تقبل کنند.

همچنین دکتر محمد دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند در این نشست گفت:برای تسهیل کار بیماران به فرمانداران شهرستان های استان درخواست داده شده است تا وظیفه ایاب و ذهاب بیمارانی را که وسیله نقلیه را ندارند، به عهده بگیرند.

دکتر دهقان افزود: برای اسکان بیماران شهرستان ها نیز ، اقداماتی انجام شده است که در طی آن ، مدارسی از سوی آموزش و پرورش ، مهمانسراهای نهادهای مختلف و ... آماده شده است تا اسکان بیماران به عهده بگیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیرجند ادامه داد: دو اقدام مهم در این طرح انجام شده که یکی از آنها شناسایی بیماران توسط بهیاران و بهورزان مراکز بهداشت است و دیگری ادامه طول درمان به صورت رایگان برای بیمارانی است که نیاز به درمان های سنگین تری دارند .

وی افزود: بیشتر ثبت نام شدگان در محدوده سنی نونهالان و نوجوانان هستند که دارای بیماریهایی از جمله شکاف لب، شکاف کام و ناهنجاری های مادرزادی سر و صورت هستند که در مجموع تا کنون 1200 نفر ثبت نام کرده اند که بیش از 970 نفر آنها ، از خراسان جنوبی هستند.

افرادی که قصد نوبت گیری و ثبت نام برای شرکت در این طرح را دارند می توانند تا تاریخ 15 تیر ماه ، به نشانی marhamportal.ir مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند تا در صورت تائید پزشکان فراخوان داده شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار