سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: کالاهای اساسی و غیراساسی در سامانه نیما قابل تشخیص نیست

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید در سامانه نیما ثبت‌سفارش برای کالاهای اساسی و غیر‌اساسی مشخص نیست

کد مطلب: ۸۳۲۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: کالاهای اساسی و غیراساسی در سامانه نیما قابل تشخیص نیست

به گزارش صدا و سیما، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌ وگوی خبری شبکه دو سیما گفت: در سامانه نیما ثبت‌سفارش برای کالاهای اساسی و غیر‌اساسی مشخص نیست و تجربیات خوبی که از سال ۶۰ درباره سیاست‌های ارزی داشته‌ایم در بانک مرکزی ثبت و سند‌سازی نشده است.

وی افزود: اختصاص ارز پایین‌تر از نرخ بازار به واردات موجب تقویت آن و تضعیف صادرات می‌شود.

زارع گفت: درباره کوتاهی دولت درباره نرخ ارز و اختصاص آن برای واردات کالاها در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی و طرح آن در قوه قضاییه پرونده‌سازی می‌شود.

صمد عزیزنژاد، اقتصاددان نیز در این برنامه گفت: برای جلوگیری از نابسامانی در بازار باید سازمان‌های نظارتی و مسئول سریع و قاطع با متخلفان بازار ارز و واردکنندگانی که ارز دولتی گرفته‌اند و با نرخ آزاد کالای وارداتی خود را فروخته‌اند برخورد و آن را به مردم اعلام کنند.

وی افزود: گروه چهارمی که در سیاست‌های ارزی مشخص شده‌اند، ۹ درصد نیاز بازار پوشش می‌دهد و ارز آن‌ها باید با نرخ آزاد تامین مالی شود.

عزیزنژاد گفت: درباره گروه سوم نیز که مربوط به پتروشیمی‌ها است باید قیمت‌ها توافقی باشد و با پذیرش نرخی که آن‌ها می‌خواهند مالیات از پتروشیمی‌ها گرفت و به عنوان یارانه به مردم پرداخت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار