رئیس کنفدراسیون صادرات: ارز 4 هزار و 200 تومانی فقط باید برای واردات دارو و کالای اساسی باشد

تهران (پانا) - رئیس کنفدراسیون صادرات با بیان این که قیمت ارز و اظهارنامه باید بین صادر کننده و وارد کننده توافقی باشد و دولت در آن دخالت نکند، می‌گوید نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان فقط باید برای ارز واردات کالاهای اساسی و دارو باشد.

کد مطلب: ۸۳۲۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کنفدراسیون صادرات: ارز 4 هزار و 200 تومانی فقط باید برای واردات دارو و کالای اساسی باشد

به گزارش صدا و سیما، محمد لاهوتی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد مابقی ارز حاصل از صادرات بر اساس مصوبه اخیر ستاد اقتصادی در بورس عرضه شود، موضوعی است که درباره آن تجربه‌ای نداریم.

وی افزود: عرضه ۱۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات برای پنج میلیارد دلار واردات در بورس شرایط رقابتی ایجاد نمی‌کند و این گونه کشف قیمت در بورس کار درستی نیست.

لاهوتی با اشاره به اینکه نرخ ارز را برای واردات دستوری اعلام می‌کنیم که نتیجه آن ایجاد جذابیت برای واردات می‌شود تصریح کرد: بر این اساس نرخ ارز را ارزان می‌دهیم، اما وارد کنندگان کالای وارداتی را گران می‌فروشند.

وی با بیان این که نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان فقط باید برای ارز واردات کالاهای اساسی و دارو باشد، تصریح کرد:‌ در دو ماه گذشته حجم گسترده‌ای از واردات به کشور انجام شده است که اکنون باید به دلیل سیاست‌های نادرست دنبال گران‌فروشان بگردیم.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: این‌ که ارز را در سامانه نیما بفروشیم و اظهارنامه در بورس عرضه کنیم،امکان‌پذیر نیست و طرح شکست خورده است.

وی افزود: قیمت ارز و اظهارنامه باید بین صادر کننده و وارد کننده توافقی باشد و دولت در آن دخالت نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار