فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد:

افزایش 35 درصدی کشف مواد مخدر در استان فارس

شیراز(پانا) - فرمانده انتظامی استان فارس از افزایش 35 درصدی کشف کالای قاچاق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۲۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 35 درصدی کشف مواد مخدر در استان فارس

سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری کشفیات پلیس با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: در پی مبارزات بی امان و جدی نیروی انتظامی با کالای قاچاق، در سه ماهه اول سال جاری، کالا های قاچاق به ارزش 600 میلیارد ریال در استان فارس کشف و ضبط شده است.

وی با بیان رشد 35 درصدی کشفیات کالای قاچاق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ادامه داد: کالاهای کشف شده ، پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد مخدر، کالاهای سلامت محور و... می باشد.

وی افزود: در این راستا 1104 دستگاه خودرو و توقیف و 1979 نفر به عنوان متهم دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه از 5 تیرماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 16500 کیلو انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

سردار گودرزی در خصوص انهدام 24 باند سوداگران مرگ در این کشفیات ادامه داد: در این راستا 4430 نفر تا کنون دستگیر شده اند، همچنین 273 دستگاه خودرو و 35 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده اند.

وی گفت: طی یک هفته گذشته پلیس استان فارس موفق به کشف 4100 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین، حشیش و سایر مواد مخدر شده، که در این راستا 26 دستگاه خودرو توقیف شده است.

این مقام انتظامی از کشف 1970 کیلوگرم تریاک در 24 ساعت گذشته خبرداد و اظهار کرد: طی دو عملیات در شیراز و محور داراب- فسا این مقدار تریاک کشف شده است که یک نفر دستگیر شده و دو نفر تحت تعقیب قرار گرفته اند.

در این نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به وصول شکایت های بسیار در خصوص موبایل قاپی، این پرونده در راس امور قرار گرفت و خبر داد: در این راستا یک نفر سارق و یک نفر از مالخران در ارتباط با این سارق دستیگر شده اند.

وی ادامه داد: در ای راستا تا کنون 250 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شده که تا کنون 60 دستگاه به مال باختگان تحویل داده شده است.

همچنین یک باند سارقین کیف و تلفن همراه دستگیر شده اند و طی بازرسی های به عمل آمده از آن ها 42 مورد از اموال مسروقه کشف و به مال باختگان بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک فقره فرار مالیاتی به ارزش 29 میلیارد ریال خبر داد، و از مردم خواست تا در صورت شناخت افرادی که اقدام به فرار مالیاتی کرده اند به اداره اقتصادی نیروی انتظامی معرفی نمایند.

سردار گودرزی از کاهش 3 درصدی سرقت در سال جاری در استان فارس خبر داد و بیان داشت: شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و خطرناک و مجازات آنان به زندان های طولانی مدت و عدم مرخصی به آنها از عوامل موثر در این موضوع است.

این کاهش 3 درصدی نسبت به چند سال اخیر باعث شده تا استان فارس از جایگاه سوم میزان سرقت در کشور به جایگاه هشتم برسد.

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار