مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۳۳ درصدی فوتی های تصادفات برون‌شهری در سطح استان در سال ۹۶

بیرجند(پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال نود و شش ، ۲۰۳ مورد فوتی در خراسان جنوبی مربوط به تصادفات برون شهری به ثبت رسیده است، گفت: سی و سه و نیم درصد، درصد افزایش فوتی های برون شهری در سال ۹۶ بوده است .

کد مطلب: ۸۳۲۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۳ درصدی فوتی های تصادفات برون‌شهری در سطح استان در سال ۹۶

مصطفی جعفرزاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل این اداره کل برگزار شد گفت :در سال ۹۶، ۴۳۷ مورد جسد در پزشکی قانونی استان معاینه شده است که با افزایش ۸ درصدی نسبت به سال ۹۵ همراه بوده است .


جعفرزاده در ادامه گفت :از این تعداد جسد معاینه شده ،۲۴۵ مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی بوده که این رقم در سال ۹۵، ۲۰۰ مورد بوده است.

وی افزود:در سال نود و شش ، ۲۰۳ مورد فوتی در خراسان جنوبی مربوط به تصادفات برون شهری به ثبت رسیده است که سی و سه و نیم درصد، درصد افزایش فوتی های برون شهری در سال ۹۶ نسبت به سال 95 بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود :شهرستان بیرجند با بیش از ۵۰ مورد تصادف منجر به فوت بیشترین تصادف را در بین شهرستان‌های استان داشته است.


وی در ادامه در خصوص آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در سال ۹۶ ،۵۶۲ پرونده به پزشکی قانونی و آزمایشگاه آن ارجاع داده شده است که آزمایشات سم شناسی و آسیب شناسی بر روی این پرونده ها انجام شده و نیز تمام آزمایشات قضایی در استان قابل انجام است به غیر از آزمایش ژنتیک و تشخیص دی ان ای که در استان خراسان رضوی صورت می‌گیرد که در صورت برآورده شدن نیاز های مالی و انسانی ، امیدواریم این آزمایش ها در خراسان جنوبی نیز صورت بگیرد.


جعفرزاده با اشاره به کمیسیون های پزشکی که در پزشکی قانونی تشکیل می‌شود اظهار کرد:در سال ۹۶ ،۹۰ پرونده ی پزشکی در کمیسیون پزشکی این اداره کل بررسی شده است.

وی ادامه داد: ۶۵ درصد پرونده های ارجاع شده به کمیسیون های پزشکی که شامل ۲۳ پرونده بوده است به قصور پزشکی انجامیده و هشت پرونده تبرئه شده است.

جعفرزاده گفت: از شکایات رسیده مربوط به قصور پزشکی بیشترین مورد مربوط به متخصصین زنان و زایمان با ده پرونده بوده است و پس از آن پزشکان متخصص اطفال با چهار شکایت در رتبه دوم قرار دارند.


مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت:دو اقدام را مراجعین می توانند بدون نظر مراجع قضایی در پزشکی قانونی انجام دهد که یکی از آنها صدور مجوز سقط درمانی است که در صورت اثبات مشکل برای جنین و یا تشخیص عامل تهدید کننده برای جان مادر انجام می شود که در این امر در سال ۹۶، ۱۴۹ مورد از سوی پزشکان متخصص زنان و زایمان به پزشکی قانونی معرفی شدند که از این تعداد ۸۹ مورد مجوز را دریافت کرده و ۴۱ مورد نیز موفق به اخذ مجوز نشدند و ۱۵ مورد نیز به دلیل عدم پیگیری از ادامه کار انصراف دادند.
وی در خصوص تصادفات نوروز ۹۷گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷، ۱۵ مورد فوت ناشی از حوادث ترافیکی ثبت شده است که بیشترین مورد در شهرستان بیرجند بوده است و شصت و شش و هفت دهم درصد فوتی‌ها مردهستند.


جعفرزاده در پایان با اشاره به اینکه در ۵ سال گذشته یعنی از سال ۹۲ تا ۹۶، ۱۲ مورد غرق شدگی در استان ثبت شده است گفت: از دلایل این اتفاقات میتوان به عدم توانایی در شنا کردن اشاره کرد ونیز در سه ماهه نخست امسال چهار مورد غرق شدگی در سطح استان ثبت شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار