۷۰ هزار خانه اولی صاحب مسکن شدند

تهران (پانا) - به گفته مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن۷۰ هزار خانه اولی سپرده‌گذار در صندوق پس‌انداز مسکن یکم موفق شدند با استفاده از تسهیلات یکم، صاحب مسکن شوند.

کد مطلب: ۸۳۲۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ هزار خانه اولی صاحب مسکن شدند

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، محمدحسن مرادی در نشست مشترک مدیران بانک مسکن با انبوه ­سازان، اعلام کرد: از ابتدای تاسیس و راه‌­اندازی صندوق پس­‌انداز مسکن یکم تاکنون، بیش از ۴۵۰ هزار نفر در این صندوق ثبت­‌نام و سپرده‌­گذاری کرده‌اند که از این تعداد، ۷۰ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات خود در موعد مقرر و خرید خانه مدنظرشان شده‌اند.

مرادی، افزود: روند پرداخت تسهیلات مسکن هم در حوزه ساخت و هم در خرید، از سال ۹۴ تاکنون، صعودی بوده است و این مسیر افزایش پرداخت تسهیلات،‌ برای متقاضیان خرید، شکل منظم­‌تری نسبت به تسهیلات ساخت داشته است. در نگاه اول به منحنی پرداخت ماهانه تسهیلات ساخت و خرید مسکن، شاید این تصور به وجود بیاید که سازنده‌­ها از تسهیلات بانک مسکن نفع کمتری در مقایسه با خریداران مسکن برده‌اند اما نظم پرداخت تسهیلات خرید مسکن و روند افزایشی آن، در عمل باعث تضمین فروش واحدهای مسکونی ساخته شده‌اند توسط انبوه سازان شده است به این معنا که هر چقدر قدرت خرید مسکن بواسطه تسهیلات بانکی افزایش پیدا کند، ریسک سرمایه‌­گذاری در بازار ساخت و ساز برای انبوه‌­سازان نیز کاهش می­‌یابد و سرعت خرید و فروش واحد مسکونی بالا می­‌رود.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در ادامه سخنان خود، گفت: ثبت نام ماهانه در صندوق پس‌­انداز مسکن یکم از ۳ هزار و ۹۲۷ نفر در سال ۹۴ به ۱۹ هزار و ۲۶۵ نفر در ماه‌­های گذشته از سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می­‌شود این میزان ثبت‌نام به ۲۵ هزار نفر نیز برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار