رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

10 فناوری تولیدی جهاددانشگاهی 16 مرداد رونمایی می شود

اردبیل (پانا) - رییس جهاد دانشگاهی کشورگفت: همزمان با 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و با حضور ریاست جمهوری از10 فناوری تولیدی این نهاد رونمایی می شود.

کد مطلب: ۸۳۱۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
10 فناوری تولیدی جهاددانشگاهی 16 مرداد رونمایی می شود

حمیدرضا طیبی در جلسه شورای معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به خروج آمریکا از برجام و برخی تحریم های این کشور افزود: با اینکه تحریم را دوست نداریم اما در صورت بروز آن باید تمام تلاش خود را برای تبدیل این تهدید به فرصت و تولید علم و فناوری برای رفع نیازهای کشور به کار گیریم .
وی با اشاره به اینکه وظیفه جهاد دانشگاهی الگوسازی است اضافه کرد: برای تحقق این امر باید مسئولان تمرکز، توجه و برنامه ریزی بیشتر و مناسب تری داشته باشند .
طیبی با اشاره به موقعیت استان اردبیل و همسایگی با جمهوری آذربایجان افزود: ایجاد یک مرکز پزشکی خوب و مجهز برای پذیرش بیماران کشورهمسایه در استان ضروری است و زمینه پزشکی می تواند در توسعه صنعت گردشگری منطقه موثر عمل نماید .
رئیس جهاد دانشگاهی کشور انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل در راستای کمک به تسهیل این امر را مهم عنوان کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل، عملیاتی کردن طرح هایی خوبی چون ایجاد پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری، فرآوری گیاهان دارویی، احیا و صیانت از فندق های استان و ایجاد مجتمع درمانی - تحقیقاتی را پیگیری می کند .
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این نشست گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های ممتازی برای کار و فعالیت در همه حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی دارد و قابلیت‌های این استان در همه زمینه‌ها توسط جهاد دانشگاهی احصا شده و در حال آماده ‌سازی زیرساخت ‌های لازم بر مبنای شاخص‌های این نهاد هستیم .
مهران اوچی به فعالیت‌های این واحد در حوزه گیاهان دارویی اشاره و تشریح کرد: مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های گیاهان دارویی در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر بالغ بر 15 واحد فناوری در این مرکز در حال فعالیت می باشند .
وی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در سه حوزه پزشکی با محوریت درمان ناباروری، گردشگری با محوریت گردشگری سلامت و گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل فعالیت ‌های مستمری برای ذخیره ‌سازی خون بند ناف و فرهنگ سازی برای استفاده از سلول‌ های بنیادین انجام می ‌دهد .
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: در مرکز درمان ناباروری قفقاز مستقر در اردبیل نیز با ورود به حوزه درمان نازایی، تاکنون بالغ بر 400 نوزاد متولد شده‌ است .
اوچی به احداث ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این ساختمان با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال و در 6 طبقه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار