میرلوحی: درباره تمامی واگذاری‌های شهرداری تحقیق و تفحص می‌شود

تهران (پانا) - محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به موضوعاتی از جمله برکناری مدیر بانک شهر و تخلفاتی در زمینه واگذاری غیرقانونی برخی املاک پرداخت. 

کد مطلب: ۸۳۱۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی:  درباره  تمامی واگذاری‌های شهرداری تحقیق و تفحص می‌شود

میرلوحی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به موضوع برکناری مدیر بانک شهر گفت:‌ از جزییات موضوع اطلاع ندارم و مشخص هم نیست چه کسی بعد از ایشان می‌آید. نمی‌دانم این برکناری به دلیل مسائل اجرایی و عملیاتی بوده یا مسائل دیگر. اما شاید باید این گله را از بانک مرکزی داشته باشیم که چرا در طول این مدت درباره چنین شخصی سکوت کرده بود اگر امروز می‌بینیم موسسات مالی غیرمجاز عملکردشان به این وضع رسیده و حوزه اشتغال به این شکل است بخشی از آن به عملکرد بانک مرکزی برمی‎گردد. درمورد بانک شهر هم دیر وارد عمل شدند وگرنه وضع بهتر بود، هرچند همین حالا هم بانک شهر از بسیاری از بانک‌ها وضع بهتری دارد.

او در پاسخ به اینکه بانک مرکزی اعلام کرده یکسری سندسازی در بانک شهر شده است، صحت دارد گفت: برخی این مسائل را مطرح کرده و بعضی می‌گویند شبهه مسائل خانوادگی وجود دارد. به هر حال باید صبر کنیم که این موضوع روشن ‌شود. بخشی از مشکلات بانک سرمایه هم به شهرداری برمی‌گردد که این موضوع هم باید روشن شود.

میرلوحی درباره واگذاری املاک غیرقانوین از سوی شهرداری هم بیان کرد: یکی از شرکت‌های کارگزاری قرار بود به دلیل شرایط مالی شهرداری کمک کند و برای برخی موارد واسطه شوند که تخلفاتی صورت گرفته بود. از آقای نجفی و مکارم این را شنیدم که مبلغ قابل توجهی برگردانده می‌شود ولی منابع هنوز آزاد نشده است. 1300 فقره ملک واگذار شده و از سازمان املاک خواستم این موارد را مشخص کند.

این عضو شورای شهر با اشاره به این که به هر حال باید انضباط و نظم در شهرداری حاکم شود، گفت: حاتم‌بخشی زیادی در شهرداری وجود داشته به همین دلیل ما الان این همه حساسیم. معتقدیم چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و اگر شهرداری املاکی دارد، چرا آنها را واگذار کرده در حالی که می‌توانسته برای کمبود بودجه خودش به کار بگیرد؟ مخصوصا این که بسیاری از این ملک ها در نقاط شمالی شهر است و می‌توان آنها را اجاره داد.

او همچنین افزود: من این موضوع را دنبال می‌کنم و اگر تشخیص بدهم که باید تحقیق و تفحص انجام شود حتما طرح را ارائه می‌کنم اما فعلا کار با شیوه کارشناسی و تماس و پیگیری در حال انجام است. مسئولیت کمیته اقتصادی با من است و حفظ حقوق مردم در این زمینه را بر عهده دارم و تسلیم فشارها نمی‌شوم.

میرلوحی با اشاره به این که این واگذاری‌ها نباید انجام می شده و قانونی نبوده گفت: وضع این 1300 ملک مشخص نیست و من نسبت به این موضوع طرح نگرانی می‌کنم. اصل را بر این قرار دادم که این املاک برگردد، روزانه پیگیری می‌کنم و خبر دارم تعداد قابل توجهی احکام قضایی در این زمینه گرفته شده است. همینجا باید از قوه قضاییه تشکر کنم که احکام استرداد این املاک را صادر می‌کنند و به متصرفین مراجعه کرده‌اند. امیدواریم هرچه زودتر این املاک بازگردانده شود؛ چه از مدیران سابق باشند و چه کسانی که خودشان متصدی این بخش‌ها بودند. این وضع به حدی است که یکی از شهرداران مناطق می‌گفت باید به سمت تحقیق و تفحص درمورد کل توافق‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده برویم.

میرلوحی درباره طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری هم گفت: خود آقای مرتضی حاجی هم جزو موافقان تحقیق و تفحص هستند و اینطور نیست که این موضوع را فراموش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار