میرزایی ، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی: آمارها نشان می‌دهد 18 هزار طلاق زیر 19 سال داشته‌‌ایم

احتمال مرگ حین زایمان زنان ۱۵ تا ۱۹ ساله دو برابر بیشتر از زنان بالای ۲۰ سال است

تهران (پانا) – یک پژوهشگر اجتماعی به نتایج تحقیقی درباره ازدواج زودهنگام دختران اشاره کرد و گفت که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مربوط به زنان ناشی از ازدواج زودهنگام و اجباری است.

کد مطلب: ۸۳۱۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
میرزایی ، پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی: آمارها نشان می‌دهد 18 هزار طلاق زیر 19 سال داشته‌‌ایم

زهرا میرزایی، در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به این که در این تحقیق مشخص شد دخترانی که ازدواج‌ زودهنگام دارند دو برابر بیشتر متحمل خشونت خانگی می‌شوند، گفت: این موضوع به خود کودک - عروسان صدمه‌های زیادی می‌زند. آنها از آنجا که دانش تنظیم خانواده ندارند، فرزندآوری‌های متعدد، با فاصله کوتاه و بدون رعایت قواعد بهداشتی دارند که سلامت جسمی آنها را به خطر می‌اندازد.

احتمال مرگ حین زایمان زنان 15 تا 19 ساله دو برابر بیشتر از زنان بالای 20 سال است

این پژوهشگر تاکید کرد: احتمال مرگ حین زایمان زنان 15 تا 19 ساله دو برابر بیشتر از زنان بالای 20 سال است. احتمال بارداری ناخواسته زنان زیر 16 سال دو برابر است، احتمال مسمومیت بارداری مادران نوجوان شش برابر بیشتر است، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم دو و نیم برابر است. 84 درصد زنانی که به سرطان دهانه رحم مبتلا می‌شوند قبل از 18 سالگی ازدواج کرده‌اند و زنانی که زودهنگام ازدواج کرده‌اند سه برابر بیشتر نوزادان با وزن کم به دنیا می‌آورند.

آمارها نشان می‌دهد 18 هزار طلاق زیر 19 سال داشته‌‌ایم

میرزایی با بیان اینکه کاهش سطح سواد و انزوای اجتماعی فرزندان زنانی که زودهنگام ازدواج کرده اند بیشتر است، گفت: آمارها نشان می‌دهد 18 هزار طلاق زیر 19 سال داشته‌‌ایم، این در حالی است که همه ازدواج‌های زودهنگام هم ثبت نمی‌شود و آمارها حتما بیشتر از این مورد است.

30 درصد از زنان تن‌فروش گفته‌اند که زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند

این محقق تاکید کرد: آمارهای آسیب اجتماعی نیز درباره زنانی که ازدواج زودهنگام داشته‌اند بالاست. 30 درصد از زنان تن‌فروش اعلام کرده‌اند زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند. پیامدهای اقتصادی، فقر، طلاق، تن‌فروشی، اعتیاد و بسیاری از موارد دیگر جزو پیامدهای چنین ازدواج‌هایی است.

او همچنین افزود: تلاش‌ها در حالی به سمت کاهش خشونت خانگی می‌رود که عوامل زمینه‌ساز این نوع خشونت باید حذف شود و یکی از مهمترین این عوامل، ازدواج زودهنگام است. بنابراین باید این موضوع در جامعه بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد و تلاش مسئولان برای کاهش این ازدواج‌ها بیشتر از قبل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار