واکنش‌ها به لغو پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی: یک مملکت و چند دولت؟!

تصاویر حاکی از ترافیک شدید در مقابل استادیوم آزادی است

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران به لغو پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۸۳۱۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
واکنش‌ها به لغو پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی: یک مملکت و چند دولت؟!

روز گذشته بود که خبری به نقل از رسانه‌های مختلف و معتبر کشورمان مبنی بر پخش بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در چارچوب رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه منتشر شد.

دقایقی پس از انتشار این اخبار و اعلام رسمی موافقت شورای تامین استانداری تهران با این مهم بلیط فروشی برای این دیدار آغاز و با استقبال قابل توجه مردم مواجه شد.

صبح امروز نیز کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی تصاویر مختلفی از نصب LED بزرگ در استادیوم آزادی برای پخش این دیدار حکایت داشت.

اما دقایقی پیش بود که خبرگزاری فارس در خبری به نقل از منبعی آگاه اعلام کرد که پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی به علت فراهم نشدن زیر ساخت‌ها لغو شده، این خبرگزاری همچنین از مردم خواست از مراجعه به استادیوم آزادی خودداری کنند.

این خبرگزاری اعلام نکرد که زیر ساخت‌های مدنظر چه بوده اما بر اساس شنیده‌ها برای این دیدار بیش از20 هزار بلیت تا این لحظه فروخته شده است.

تصاویر رسیده به خبرگزاری پانا نیز حکایت از ترافیک نسبتا شدید در مسیر‌های منتهی به استادیوم یکصد هزارنفری آزادی حکایت دارد.

قرار بود در این دیدار بعد از مدت‌ها و کش و قوس‌های فراوان بانوان نیز همراه با مردان به تماشای این رویدار ورزشی که هر 4 سال یکبار تکرار می‌شود بپردازند.

بعد از این خبر، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که صبح امروز به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودند هم‌سو با مردم به این مسئله واکنش نشان داده و به نقد آن پرداختند.

محمود صادقی ، نماینده تهران در خانه ملت در واکنش به مسئله پیش آمده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «استاندار مجوز صادر می‌کند، یگان ویژه مانع ورود مردم می‌شود!
یک مملکت و چند دولت، وای به حال ملت»

او ادامه داد: «زیرساخت های لازم فراهم شد. کارشناسان دستگاه‌های ذیربط در شورای تأمین گزارش کارشناسی دادند. بعضی از نمایندگان تهران هم پیگیری کردند. استاندار تهران (رییس شورای تأمین) مجوز صادر کرد. ۲۰ هزار بلیط فروخته شد. مردم می‌خواهند وارد ورزشگاه شوند. یگان ویژه اجازه ورود نمی‌دهد!»

صادقی همچنین نوشت: «وقتی ما با مردم خودمان قدرت سازگاری نداریم نیازی به دشمن خارجی نداریم.»

فاطمه حسینی ، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به لغو پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی و سرگردانی مردم در مقابل این استادیوم ورزشی در توئیتر خود نوشت: «در حالیکه مجوز پخس دیدار ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی برای خانواده‌ها، دیروز با موافقت شورای تامین صادر و بلیط فروخته شد، هم اکنون نیروی انتظامی از ورود افراد ممانعت می‌کند.

ناجا چه پاسخی دارد؟ در حال پیگیری موضوع هستم.»

فاطمه سعیدی ، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی در همین رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: «آقای روحانی اگر به دنبال کسانی هستید که تیشه به ریشه امید می زنند و از آدرس غلط دادن برخی ناراحتید، آدرس را به شما می دهم: تهران، استادیوم ازادی، قلب مردم عاشق تیم ملی ایران.»

محمدجواد حق‌شناس ، عضو شورای شهر تهران نیز در همین باره در توئیتر خود نوشت: «برابر اطلاعی که دارم و مستند به تماس با معاون استاندار و مدیر مجموعه آزادی، استاندار محترم تهران و رئیس شورای تامین استان مجوز پخش فوتبال جام جهانی را صادر کرده است و در حال پیگیری موضوع هستم.»

حجت نظری ، دیگر عضو پارلمان شهری تهران در اعتراض به تصمیم گرفته شده مبنی بر لغو پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی نامه ای از معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران خطاب به رییس پلیس کشور که در آن از بلامانع بودن تماشای فوتبال در ورزشگاه ها خبر داده را منتشر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی اصولگرای مشرق نیوز در همین رابطه دقایقی پیش در خبری فوری نوشت که با دستور دادستانی استادیوم آزادی پلمپ شده است!

حاضران در استادیوم آزادی میگویند که نیروی انتظامی آنها را اخراج کرده و همزمان نیز به جمع کردن وسایل مشغول است.
در این بین اما خبرگزاری تسنیم به نقل از منبعی آگاه در دادستانی تهران نوشت که این ارگان هیچ نقشی در لغو پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی نداشته و این تصمیم از سوی استانداری تهران اعمال شده است.

فیلم های منتشر شده از مقابل استادیوم آزادی حکایت از اعتراض مدنی مردم به تصمیم اخذ شده با صدای بوق اتوموبیل های خود دارد.

این در حالیست که چیزی حدود یک ساعت و سی دقیقه به آغاز بازی ایران و اسپانیا در جام جهانی باقیست.

دقایقی پیش اما وزارت کشور دولت دوازدهم کشورمان در اطلاعیه ای رسما اعلام کرد که بازی ایران و اسپانیا در استادیوم ازادی پخش خواهد شد و مردم می توانند برای تماشای این بازی به استادیوم آزادی مراجعه کنند.( اینجا )

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار