بیش از ۵ هزار حلقه چاه کشاورزی در آذربایجان غربی هوشمند سازی شد

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از هوشمند سازی ۵ هزار ۵۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۰۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵ هزار حلقه چاه کشاورزی در آذربایجان غربی هوشمند سازی شد

کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به هوشمند سازی چاه های کشاورزی افزود:تا کنون بیش از ۵ هزار ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی بر ق دار استان نصب شده است که عمده آن در شهرستان ارومیه قرار دارد.

وی ادامه داد:حجم قابل بهره برداری از طریق هوشمندسازی چاه های غیر مجاز ، بر اساس پروانه بهره برداری صادره ۴۵۰ میلیون متر مکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نصب کنتور های هوشمند بیان کرد:نصب وسایل اندازه گیری در تهیه آمار و اطلاعات ومصارف آبی لازمه هر گونه برنامه ریزی درست در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در خصوص منابع آبی است و این اقدامات با تصویب برنامه عملیاتی وزارت نیرو و ستاد احیا دریاچه ارومیه از سال ۹۳ در استان آذربایجان غربی آغاز شده است.

دانشجو گفت:به دلیل صعوبت کار و مشکلات اجرایی در نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های برق دار، که در صد کمی از چاه‌های استان را شامل می شود برخی کنتور‌های مجاز داخلی با اخذ تاییدیه از وزارت نیرو اقدام به تولید کنتور‌های هوشمند حجمی نموده اند که قابل نصب بر روی چاه‌های دیزلی بوده و نیاز به برق دار نمودن چاه ها به جهت نصب ابزار کنترلی را مرتفع نموده اند که با اعلام لیست و نصب اسامی شرکت‌های کنتورساز مجاز در ادارات منابع آب شهرستان‌ها، با هزینه بهره برداران اقدامات مقتضی آغاز گردیده است.

دانشجو از انسداد یک هزار ۵۴۰ حلقه چاه در استان خبر داد و افزود:طبق برنامه عملیاتی ابلاغی سال ۱۳۹۷ باید یک هزار ۸۰۰ حلقه چاه نیز تا پایان سال مسدود شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار