مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی اعلام کرد:

سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری

ارومیه (پانا)- مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی سرانه مصرف آبزیان در استان را پایین‌تر از میانگین کشوری اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری

معصوم فصیح مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته ماهی و آبزی تولیدی در استان، ۱۴هزار و ۵۶۷ تن بوده افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۰۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و بومی و ۷۸۰۰ تن ماهی سردابی در استان تولید شود.

وی گفت: ماهیان گرمابی شامل کپور، فیتوفاگ، بیگ و امور بوده و ماهی سردابی نیز قزل‌آلا در استان تولید می‌شود.

مدیر شیلات و ابزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در استان ۸۳ مزرعه گرمابی و ۲۶۳ مزرعه سردابی وجود دارد یادآور شد: ارومیه با ۸۰ مزرعه پرورش ماهی سردابی، باتولید ۱۹۷۸ تن و پلدشت با ۲۰مزرعه پرورش ماهی گرمابی و تولید ۴۲۸۶ تن پیشرو در تولید ماهی هستند.

فصیح تصریح کرد: صنعت‌ آبزی‌پروری استان برای ۲۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی با بیان اینکه استان از لحاظ تولید در منابع آبی مقام اول را بین استان‌های غیر ساحلی دارد، میانگین مصرف در استان شش کیلو و ۸۰۰ گرم پیش‌بینی می‌شود، در حالی که میانگین مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ترویج و افزایش مصرف آبزیان اظهار کرد: برگزاری جشنواره طبخ ماهی، برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ برای بانوان، ارائه برنامه رادیویی، برگزاری نمایشگاه عرضه آبزیان ، چاپ و توزیع بروشور بخشی از برنامه‌های این اداره برای ترویج مصرف آبزیان بین خانواده‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار