شمشیربازی قهرمانی آسیا؛ علی پاکدامن مدال برنزش را قطعی کرد

تهران (پانا) - علی پاکدامن به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا صعود و مدال ارزشمند برنز خود را مسجل کرد.

کد مطلب: ۸۳۰۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شمشیربازی قهرمانی آسیا؛ علی پاکدامن مدال برنزش را قطعی کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در سومین روز از بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا رقابت‌های سابر آقایان برگزار شد.

تیم ایران با چهار نماینده (مجتبی عابدینی،علی پاکدامن،محمدرهبری،محمدفتوحی) در این بخش به مصاف حریفان خود رفتند.

محمدرهبری در مرحله مقدماتی با 6 پیروزی به جدول 64 نفره راه یافت.

رهبری در گام بعدی با قرعه استراحت روبرو شد و پس از آن در جدول 32 نفره در مصاف با حریف چینی 15 بر 13نتیجه را واگذار کرد و از ادامه مسابقات بازماند.

محمد فتوحی با کسب 5 پیروزی از دور مقدماتی صعود کرد ودر جدول 64 نفره با قرعه استراحت روبرو شد. فتوحی در جدول 32 نفره در رقابتی بسیار نزدیک و حساس با شمشیرباز هنگ کنگی با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

مجتبی عابدینی دیگر سابریست کشورمان در مرحله مقدمانی با کسب پنج پیروزی و یک باخت به جدول 64 نفره مسابقات راه پیدا کرد و در این مرحله شمشیربازی از امارات را با نتیجه 15 بر 5 مغلوب کرد و به جدول 32 نفره صعود کرد. عابدینی در گام بعدی رقیب ویتنامی خود را نیز 15 بر 12شکست داد و به جمع 16 شمشیرباز برتر راه یافت اما در این مرحله در رقابت با گو بونگیل قهرمان جهان و المپیک 15 بر 11 نتیجه را واگذار کرد و از ادامه رقابت ها بازماند.

اما علی پاکدامن در دور مقدماتی 6 پیروزی کسب کرد و به جدول 64 نفره راه پیداکرد و در این مرحله با قرعه استرحت روبرو شد. پاکدامن در گام بعدی (جدول 32 نفره) ورزشکاری از هنگ کنگ را با نتیجه 15 بر 7 شکست داد و به جدول 16 نفره صعود کرد.

نماینده کشورمان در دیدار بعدی خود شمشیرباز ژاپنی را 15 بر 13 مغلوب کرد و به جمع هشت شمشیرباز برتر صعود کرد. پاکدامن در جدول هشت نفره با کنتا از ژاپن این شمشیرباز را 15 بر 6 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود و کسب مدال برنز خود را قطعی کرد. پاکدامن در دیدار بعدی خود باید با گو بونگیل قهرمان جهان و المپیک به رقابت بپردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار