در گفت‌وگو با پانا

فرزند وطن نوروزی، محیط‌بانی که برای نجاتش از اعدام تلاش می‌شود:‌ روح زندگی در پدرم دمیده شد

تهران (پانا) – حمید نوروزی، فرزند محیط‌بان قیر و کارزین استان فارس که این روزها برای رهایی‌اش از اعدام تلاش می‌شود،‌ درباره تلاش‌های مردمی برای نجات پدرش گفت پدرم همیشه عاشق طبیعت بوده و هنوز هم همین‌طور است. او به رهایی از زندان و نجات از مرگ امیدوار است و از وقتی این خبر را شنیده است که مردم برای آزادی‌اش تلاش می‌کنند،‌ انگار روح زندگی در او دمیده شدهاست. هر روز به خانه زنگ می‌زند و با بی‌تابی منتظر این است که بگوییم مبلغ مورد نیاز تامین شده است.

کد مطلب: ۸۳۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فرزند وطن نوروزی، محیط‌بانی که برای نجاتش از اعدام تلاش می‌شود:‌ روح زندگی در پدرم دمیده شد

حمید نوروزی درگفت‌وگو با پانا گفت: خانواده ما از فعالان محیط زیست و مردمی که برای نجات پدرم تلاش می‌کنند سپاسگزار است، او فردی بود که تمام عمرش را صرف حفاظت از طبیعت کرد و هنوز هم عاشق طبیعت است و می‌گوید بعد از آزادی از زندان دوباره به محافظت از طبیعت ادامه خواهد داد. او ناخواسته موجب مرگ یک شکارچی شده است کسی که تمام عمرش را صرف حفاظت از حیوانات و گیاهان می‌کند چطور می‌توانسته به قتل عمد یک انسان دست بزند؟ او در مقام دفاع از خودش بوده و متاسفانه این اتفاق رخ داده است. پدرم که سال‌های سال در دل طبیعت زندگی می‌کرد،‌ حالا در چهاردیواری زندان محصور شده و تحمل این وضع برایش دشوار است.

او همچنین افزود:‌ دیروز مادرم به دیدن پدرم در زندان رفت و وقتی به او از تلاش‌های مردم برای نجاتش گفت، بسیار متاثر شد. مردم واقعا سنگ‌تمام گذاشتند،‌ همسر یک محیط‌بان طلایی که داشت را اهدا کرد،‌ یک کودک قلکش را شکست و هرکس هرچه در توان داشت برای تامین این مبلغ کمک کرد. سرعت و حجم کمک‌های مردمی واقعا از تصور ما بیشتر بود. وجه‌المصالحه مورد نیاز خانواده مقتول هنوز تامین نشده است اما به کمک‌های بیشتر مردم و آزادی پدرم امیدواریم، همان‌طور که پیش از این دو محیط‌بان از اعدام نجات پیدا کردند.

نوروزی تاکید کرد:‌ تا جایی که مطلع شده‌ام، حدود چهارصد میلیون از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده و به محض اینکه مابقی این مبلغ یعنی حدود 150 میلیون دیگر تامین شود، قرار است خانواده مقتول رضایت محضری بدهند و پدرم بلافاصله از زندان آزاد شود و به خانواده‌ای برگردد که چند سال است سختی‌های زیادی را بدون او متحمل شده‌ایم.

وطن نوروزی ، محیط‌بانی است که طی درگیری با یک شکارچی،‌ ناخواسته باعث مرگ او شده است. خانواده مقتول در ابتدا دو میلیارد تومان برای رضایت طلب کرده بودند که درنهایت به 750 میلیون تومان رضایت دادند. 210 میلیون تومان از این مبلغ توسط سازمان حفاظت از محیط زیست تامین شده و مابقی قرار است با کمک خیران جمع‌آوری شود تا این دوستدار محیط زیست از اعدام رهایی پیدا کند. برای این منظور، گنجینه پشتیبان زیست‌بوم که نهادی برای نیکوکاری محیط زیستی است، و سابقه آزادی دو محیط بان دیگر را با کمک مردم دارد، شماره حساب 47000591899606 نزد بانک پارسیان شعبه بیمارستان پارسیان و شماره کارت 6341 - 1185 - 0612 - 6221 را برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار